  • 1. Data: 2009-03-03 11:01:52
    Temat: ulga inetowa = Zmiana własciwosci naczelnika US?
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    Witam,
    wynajmuje mieszkanie, oczywiscie adres inny niz w dowodzie osobistym.
    Oplacam tam internet, faktura jest na mnie. Chcialbym skorzystc z ulgi
    internetowej. Czy sam fakt faktury na moje nazwisko wystarczy?
    Pomyslalem ze dolacze NIP3 z nowym adresem, ale cz to nie spowoduje,
    ze przestane podlegac pod moj urzad skarbowy a zaczne pod ten
    wynajmowany?

    dzieki, pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2009-03-03 11:04:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zlotawy pisze:
> [...]
    > Pomyslalem ze dolacze NIP3 z nowym adresem, ale cz to nie spowoduje,
    > ze przestane podlegac pod moj urzad skarbowy a zaczne pod ten

    Zawsze podlegasz pod US tam gdzie mieszkasz, więc już dawno
    powinieneś zmienić naczelnika, czyli urząd skarbowy. Możesz to zrobić i
    teraz, ale jeśli będziesz się upierał, że zmieniłeś miejsce zamieszkania
    np. rok temu, to narażasz się na karę - miałeś obowiązek złożyć NIP3 po
    zmianie miejsca zamieszkania, meldunek tutaj nic nie znaczy.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-03-03 11:59:23
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    On 3 Mar, 12:04, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    > np. rok temu, to narażasz się na karę - miałeś obowiązek złożyć NIP3 po
    > zmianie miejsca zamieszkania, meldunek tutaj nic nie znaczy.

    czyli najlepiej wyslac nip 3 do wlasciwego urzedu, a kilka tygodni
    pozniej przyslac PIT?

    Wojtek

  • 4. Data: 2009-03-03 12:01:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zlotawy" <z...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    >czyli najlepiej wyslac nip 3 do wlasciwego urzedu, a kilka tygodni
    pozniej przyslac PIT?

    Albo odpuscic temat. Zysk z ulgi moze si eokazac duzo nizszy niz ewentualny
    mandat.
    (o ile go nie zakwestionuja)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-03-03 12:03:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zlotawy pisze:

    > czyli najlepiej wyslac nip 3 do wlasciwego urzedu, a kilka tygodni
    > pozniej przyslac PIT?

    Aby być "w prawie", mógłbyś sobie odliczyć internet tylko za okres,
    od kiedy zgłosiłeś, że zmieniasz miejsce zamieszkania, czyli niewiele.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2009-03-03 12:15:28
    Od: zlotawy <z...@g...com>

    >    Aby być "w prawie", mógłbyś sobie odliczyć internet tylko za okres,
    > od kiedy zgłosiłeś, że zmieniasz miejsce zamieszkania, czyli niewiele.
    >
    > --
    > Liwiusz

    tak tez jest w praktyce?

    Wojtek

  • 7. Data: 2009-03-03 12:41:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    zlotawy pisze:

    > tak tez jest w praktyce?

    To znaczy?

    Składając NIP-3 podajesz od kiedy zmieniłeś miejsce zamieszkania. I
    teraz: możesz podać, że zmieniłeś miesiąc temu (bo AFAIR taki masz czas
    na zgłoszenie), ale wtedy nie odliczysz sobie internetu sprzed pół roku,
    bo zgodnie z oświadczeniem nie mieszkałeś w miejscu instalacji internetu

    albo

    podajesz w NIP3, że zmiana miejsca zamieszkania nastąpiła np. rok
    temu i wtedy internet odliczyć możesz, ale US ma jak na tacy Twoje
    oświadczenie, że nie dopełniłeś obowiązku aktualizacji informacji i
    możesz dostać mandat.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-03-03 13:12:15
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > wtedy internet odliczyć możesz, ale US ma jak na tacy Twoje oświadczenie,
    > że nie dopełniłeś obowiązku aktualizacji informacji i możesz dostać

    A jak by tak to z czynnym zalem polaczyc?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-03-03 13:17:08
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-03-03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > np. rok temu, to narażasz się na karę - miałeś obowiązek złożyć NIP3 po
    > zmianie miejsca zamieszkania, meldunek tutaj nic nie znaczy.

    Ej no. Ma 30 dni na to, a nie tak "zaraz po". :-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 10. Data: 2009-03-03 13:22:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Wojciech Bancer pisze:
    > On 2009-03-03, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ej no. Ma 30 dni na to, a nie tak "zaraz po". :-)

    Jak prowadzi DG, to nawet i 14 dni :)

    --
    Liwiusz