  • 1. Data: 2009-03-03 09:18:58
    Temat: prośba o pomoc w policzeniu podatkow
    Od: "kooziol" <k...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam,

    Kierujac sie zasada ograniczonego zaufania do nowej ksiegowej;) mam prosbe o
    sprawdzenie poprawnosci obliczenia podatku i skladek ZUS za luty 2009. KPiR,
    podatek liniowy, ZUS normalny.

    Przychody: 10 500 netto + VAT = 12 810

    ZUS:
    spoleczne: 570,33
    zdrowotne: 215,35
    fundusz pracy: 46,94

    PIT: 1970
    VAT: 2298

    Koszty: 171,96 + VAT = 184

    Nie bardzo pasuje mi wysokosc PIT-u obliczonego przez ksiegowa.

    Ja to licze w ten sposob: 10.500 (przychod netto) - (570,33 + 46,94 + 171,96
    + ok. 30 PLN ze zdrowotnego) = 9681 (dochod); od tego 19% podatku = 1839 i
    od tego podatku jeszcze odjac wieksza czesc zdrowotnego, ktora jak rozumiem
    odlicza sie od podatku.

    Wychodzi mi sporo mniej niz wyliczenia ksiegowej. Gdzie robie blad?

    pozdrawiam,
    marcin

  • 2. Data: 2009-03-03 09:32:18
    Temat: Re: prośba o pomoc w policzeniu podatkow
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    kooziol w <news:goism2$13j$1@inews.gazeta.pl>:

> [...]

    > Nie bardzo pasuje mi wysokosc PIT-u obliczonego przez ksiegowa.

    > Ja to licze w ten sposob: 10.500 (przychod netto) - (570,33 + 46,94 + 171,96
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Że jak?

    > = 9681 (dochod); od tego 19% podatku = 1839 i
    > od tego podatku jeszcze odjac wieksza czesc zdrowotnego, ktora jak rozumiem
    > odlicza sie od podatku.

    Nie większa częśc, tylko maksymalnie 7.75% podstawy (a wpłaca sie
    standardowo 9%

    > Wychodzi mi sporo mniej niz wyliczenia ksiegowej.

    A ile wychodzi księgowej?

    > Gdzie robie blad?

    W tym podkreślonym na pewno.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 3. Data: 2009-03-03 09:58:15
    Od: "kooziol" <k...@W...gazeta.pl>

    TomN <s...@i...dyndns.org> napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > Że jak?

    Zylem w przekonaniu, ze wieksza czesc zdrowotnego (te 7,75%, o ktorym
    piszesz) odlicza sie od podatku, a reszte zalicza do kosztow.

    > Nie większa częśc, tylko maksymalnie 7.75% podstawy (a wpłaca sie
    > standardowo 9%

    Nie rozumiem. Skoro zdrowotnego wplaca sie standardowo, to 7.75% to chyba
    wieksza czesc?

    > A ile wychodzi księgowej?

    Tyle, co napisalem wyzej PIT: 1970

  • 4. Data: 2009-03-03 10:11:15
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    wychodzi 1660, a co ze styczniem? podatek oblicza się narastająco moze cos
    tam było nie tak.

  • 5. Data: 2009-03-03 10:37:34
    Od: "kooziol" <k...@W...gazeta.pl>

    Andrew <anbereda@poczta.(onet).pl> napisał(a):

    > wychodzi 1660, a co ze styczniem? podatek oblicza się narastająco moze cos
    > tam było nie tak.

    DG mam od lutego, do konca stycznia mialem umowe o prace. W styczniu
    dostalem dosyc znaczae wynagrodzenie, ale jego wysokosci nie podawalem
    ksiegowej - bo w takim przypadku to chyba nie ma znaczenia?

    pozdrawiam,
    Marcin

  • 6. Data: 2009-03-03 10:46:14
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "kooziol" <k...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > DG mam od lutego, do konca stycznia mialem umowe o prace. W styczniu
    > dostalem dosyc znaczae wynagrodzenie, ale jego wysokosci nie podawalem
    > ksiegowej - bo w takim przypadku to chyba nie ma znaczenia?

    Jesli działalność jest od lutego to pierwsze składki zus powinny byc
    zapłacone w marcu a więc nie pownny miec wpływu na podatek za luty.

  • 7. Data: 2009-03-03 10:49:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > piszesz) odlicza sie od podatku, a reszte zalicza do kosztow.

    Zapomnij. Reszty NIE ZALICZA SIE DO KOSZTÓW.
    Placisz ja z "dochodu po opodatkowaniu" na takiej samej zasadzie, jak
    wydatki na zarcie, wodke czy dziwki :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-03-03 10:50:47
    Od: TomN <s...@i...dyndns.org>

    Andrew w <news:goj1tf$ldg$1@atlantis.news.neostrada.pl>:

    > Jesli działalność jest od lutego to pierwsze składki zus powinny byc
    > zapłacone w marcu

    Ale mogły zostać zapłacone w lutym ;-)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 9. Data: 2009-03-03 11:03:55
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 03 Mar 2009 09:18:58 +0000, kooziol napisał(a):

> [...]
    > jak rozumiem odlicza sie od podatku.
    >
    > Wychodzi mi sporo mniej niz wyliczenia ksiegowej. Gdzie robie blad?

    1. 30 zł już napisali
    2. Zacząłeś DG w lutym więc pierwszy ZUS zapłacisz w marcu - więc
    dlaczego odliczasz w lutym?
    3. Nie odjąłeś od podatku tzw "kwoty wolnej" 556,02
    4. 18% a nie 9%

  • 10. Data: 2009-03-03 11:04:23
    Od: "kooziol" <k...@W...gazeta.pl>

    > Jesli działalność jest od lutego to pierwsze składki zus powinny byc
    > zapłacone w marcu a więc nie pownny miec wpływu na podatek za luty.

    ok. Rozumiem zatem ze sie (mniej wiecej) zgadza? PIT jest wyzszy bo do
    kosztow uzyskania nie moge zaliczyc skladek + nie moge odliczyc czesci
    zdrowotnego od podatku? czy dobrze kombinuje?

    pozdrawiam,
    Marcin