  • 1. Data: 2004-11-26 09:23:09
    Temat: ulga remontowa - do kiedy, czy moge, itd
    Od: "Kondzio" <l...@N...pl>

    witam

    potrzebuje zakupic sporo materialow do remontu nowo zakupionego mieszkania.
    nie korzystalem z ulgi w poprzednich latach, czy moge jeszcze w grudniu 2004
    kupic materialy i sobie fajnie odliczyc?
    czy w 2005 tez moge to zrobic czy tez jednak ulgi juz nie bedzie?

    moj ojciec za to od poczatku korzystal z tej ulgi, jesli jak nie moge to
    wezme na niego tylko...
    a jesli moge to najlepiej wziac czesc na niego, czesc na mnie - wiecej sie
    odliczy? sorki ale jestem w tym kiepski ;)

    czy moze mi ktos jeszcze podac ile moge tego odliczac i jesli faktycznie
    bede mogl na kilka osob z rodziny przecietnie zarabiajacych powiedzmy
    1200-1500 PLN, to za ile kasy kupowac materialow na nas w 2004 i 2005 (jesli
    mozna)

    bardzo bede wdzieczny za pomoc!

    pozdro
    kon

  • 2. Data: 2004-11-26 10:16:38
    Temat: Re: ulga remontowa - do kiedy, czy moge, itd
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Nov 2004, Kondzio wrote:
    [...]
    >+ czy w 2005 tez moge to zrobic czy tez jednak ulgi juz nie bedzie?

    Mi się zdaje że obowiązuje zasada ochrony praw nabytych: ulga
    była w 2003 a jest 3-letnia :) Ulga NIE JEST "rok w rok", liczy
    się suma za te 3 lata !
    Niemniej... a nuż założyć w 2005 firmę i będziesz chciał skorzystać
    z "19%" liniowo... co odliczyłeś to odliczyłeś :)

> [...]
    >+ wezme na niego tylko...
    >+ a jesli moge to najlepiej wziac czesc na niego, czesc na mnie - wiecej sie

    ..najwyraźniej: ulga jest "na osobę" a nie "na lokal" :)
    Niemniej jeśli ojciec *już* korzystał - to *część* wykorzystał, prawda ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2004-11-26 10:51:20
    Od: "Kondzio" <l...@N...pl>

    dzieki za odpowiedz, ale mi zamotales ;)

  • 4. Data: 2004-11-26 12:04:41
    Od: "Alter Native" <c...@g...WYTNIJ.pl>

    cytat z podatki.pl
    "Art. 20 ustawy z dnia 12 listopada 2003r. nowelizującej ustawę o podatku
    dochodowym od osób fizycznych ustanawia odrębne zasady dokonywania odliczeń
    dla podatników, którzy wybrali liniowy podatek 19% od dochodów z
    działalności gospodarczej. Zgodnie z tymi zasadami podatnik taki nie ma
    prawa do kontynuacji odliczeń m.in. ulg budowlano-remontowych, ale wyłącznie
    od dochodu i podatku obliczonych na podstawie art. 30c ustawy o podatku
    dochodowym (opodatkowanie 19% podatkiem dochodów z działalności
    gospodarczej). Podatnik taki ma prawo do kontynuacji odliczeń od dochodu i
    podatku ustalonych w oparciu o zasady ogólne, wg skali podatkowej. Dotyczy
    to np. dochodu ze stosunku pracy, umowy o dzieło, z najmu itd."

    Alter Native (GG 4646628)
    Natura jest po stronie ukrytych wad.