  • 1. Data: 2004-11-25 19:43:51
    Temat: darowizna - mieszkanie
    Od: "kotek" <p...@o...pl>

    Witam!
    Słyszałem, że jest możliwośc przekazania w darowiźnie mieszkania w linii na
    przykład ojciec - syn.
    Jeżeli to pierwsza darowizna i mieszkanie nie przekracza jakiegos metrazu i
    syn zobowiazuje sie mieszkac i nie sprzedawac przez x lat to podobno nie
    placi sie podatku?
    Czy to prawda?I jakie dokładnie trzeba spełnić warunki?
    Pozdrawiam i z góry dziekuje za pomoc!!!

  • 2. Data: 2004-11-26 10:00:31
    Temat: Re: darowizna - mieszkanie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Nov 2004, kotek wrote:

    >+ Witam!
    >+ Słyszałem, że jest możliwośc przekazania w darowiźnie mieszkania w linii na
    >+ przykład ojciec - syn.
    >+ Jeżeli to pierwsza darowizna

    Pierwsze słyszę o takim warunku.
    IMO to warunkiem jest że syn *nie jest właścicielem innego mieszkania* !

    >+ i mieszkanie nie przekracza jakiegos metrazu

    ...110 m^2, przy czym zapis jest dość nielogcznie sformułowany
    i z widzianych interpretacji wynika mi ze jak ktoś jest
    *współ*właścicielem np. w 1/8 (domu) to limit obejmuje *całą*
    własność (mimo że przy realnie podzielonym użytkowaniu wyjdzie wtedy
    niecałe 14 m^2 :[
    Niemniej jak mieszkanie jest "na wyłączność" to owszem, 110....

    >+ i syn zobowiazuje sie mieszkac i nie sprzedawac przez x lat

    x=5, ale liczone NIE od sprzedaży ! :)

    >+ to podobno nie placi sie podatku?

    Podobno.

    >+ Czy to prawda?I jakie dokładnie trzeba spełnić warunki?

    ...zajrzeć na www.podatki.pl (rejestracja bezpłatna) i poczytać
    ustawę o podatku od spadków i darowizn !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)