  • 1. Data: 2003-01-29 18:49:44
    Temat: umowa o dzielo...
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

    Czy za osobe z ktora jako pracodawca podpisuje umowe o dzielo placi sie zus?
    Podkreslam, ze osoba ta NIE jest nigdzie zatrudniona (czy ma to jakies
    znaczenie przy umowie o dzielo?). W jakiej wysokosci placi sie ten zus?

    TIA

    pozdrawiam

    Baton

  • 2. Data: 2003-01-29 19:25:44
    Temat: Re: umowa o dzielo...
    Od: "Magdip" <m...@o...pl>

    "Baton" <k...@p...fm> wrote in message news:b198nt$ac$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > Podkreslam, ze osoba ta NIE jest nigdzie zatrudniona (czy ma to jakies
    > znaczenie przy umowie o dzielo?). W jakiej wysokosci placi sie ten zus?

    od umowy o dzieło nie płaci się zus (chyba że zawierasz umowę o dzi. z
    własnym pracownikiem zatrudnionym na umowę o pracę).
    Osoba na umowie o dz. może nie być objęta żadnym ubezpieczeniem. Jeśli chce
    może wnieść o dobrowolne ubezpieczenie np. zdrowotne.

    Magda

  • 3. Data: 2003-01-29 19:31:40
    Od: "jacek" <j...@b...gnet.pl>

    Z tego co wiem ostatnio przepisy sie zmienily i osoba , ktora nie jest
    zatrudniona gdzie indziej musi miec podpisana umowe o dzielo z
    ubezpieczeniem emerytalnym.

    jacek
    a moze sie myle...

  • 4. Data: 2003-01-29 19:48:12
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    zapewnie nie ma zadnego zusu. ani emeryci ani rencisci ani studenci jak i
    normalnie pozostałe osoby.
    Lora

  • 5. Data: 2003-01-29 20:33:07
    Od: "Baton" <k...@p...fm>

> [...]
    chce
    > może wnieść o dobrowolne ubezpieczenie np. zdrowotne.

    Tzn. ma sie zwrocic do zleceniodawcy (dzielodawcy? ;) o objecie tym
    ubezpieczeniem? Czy moze sama zaplacic?
    Ile wynioslaby taka skladka ?

    Firma farmaceutyczna zaproponowala podpisanie takiej umowy. Na okres 3
    miesiecy (wiem ze w przypadku takiej umowy termin nie jest
    najistotniejszy...). Poszukuja przedstawicieli medycznych. Moj znajomy
    zostal "przyjety" i stad watpliwosci. Ponadto warunki bardzo korzystne:
    samochod firmowy, zarobki netto 3,5KPLN (um. o dzielo), tylko w tej umowie
    jest zapis iz zus "lezy w kwesti izleceniobiorcy" czy jakos tak... co o tym
    myslicie?

    Pozdrawiam

    Baton

  • 6. Data: 2003-01-29 20:49:11
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    mysle ze jest to całkiem korzystne i dla ciebie ( a dla firmy to juz tym
    bardziej). w twojej gestii lezy czy chcesz miec jakies ubezpieczenie czy
    nie. fima nie chce tych kosztow ponoscic. ja tam zus w .... wiec mi jak
    najbardziej pasuja umowy o dzieło.
    Lora