  • 1. Data: 2003-01-29 18:29:04
    Temat: VAT - od środków trwałych
    Od: "Robinh" <r...@p...onet.pl>

    Mam duży problem:
    małżonkowie prowadzą firmy tzn. oboje każde oddzielnie mają usługi
    transportowe w pewnym momencie postanawiają to połączyć. zawiązują spółkę
    cywilną. tamte wpisy do ewidencji są nadal aktualne ale z punktu widzenia
    VAT powstał nowy podmiot - nowy nr nip.
    Co z samochodami ciężarowymi dotychczas będącymi własnością jednego bądź
    drugiego znich a w tej chwili wykorzystuje je spółka?
    Czy ta sytuacja łapie się pod "zakończenie tamtych działalności" a co za tym
    idzie zwrot VAT-u odliczonego przy ich zakupach czy jest jakiś inny przepis
    bo ja już mam myśl żeby je pomału "sprzedawać" Spółce ale w sumie jest to
    tylko wpłacanie VAt-u prze samego siebie do US i 2 miesiące czekania na jego
    zwrot dla Spółki po prostu paranoja.
    Proszę o choćby najmniejsze wskazuwki.
    Robert

  • 2. Data: 2003-01-30 08:18:04
    Temat: Re: VAT - od środków trwałych
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Robinh" <r...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > Co z samochodami ciężarowymi dotychczas będącymi własnością jednego bądź
    > drugiego znich a w tej chwili wykorzystuje je spółka?

    Generalnie mam taki pomysl.
    (Ale ja nie jestem prawnikiem tylko zwyklym takim podatnikiem)

    1 - wpisy nie sa aktualne, bo we wpise MA BYC, ze przedsiebiorca diala w
    formie s.c.

    2. - zalatwic aktualizacje wpisow tak, by wszystkie "trzy" firmy dzialaly
    nadalprzez pewien czas.

    3. Posprzedawac spolce c trzeba, odzyskac VAT-y i dopiero zlikwidowac
    z zerowymi stanami dzialanosc wykonywana osobisicie nie w formie s.c.

    Boguslaw