  • 1. Data: 2008-07-08 18:51:53
    Temat: umowa o dzieło - jakie PIT-y i kiedy?
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Witam,
    Pewnie już nie raz było coś na ten temat, ale za każdym razem trafiam na
    sprzeczne informacje.
    Mam podpisaną umowę o dzieło. Potrąciłam zaliczkę i wypłaciłam kwotę netto.
    Proszę o poprawienie, jeśli piszę błędnie, ale ostatnio dowiedziałam się,
    że:

    Zaliczkę wpłacam do swojego US, a podatnikowi oraz jego US przesyłam PIT-11
    już teraz.
    Pod koniec roku wysyłam raz jeszcze podatnikowi i jego US PIT-40.
    Sama składam do swojego US za ten rok PIT-4R.

    Dzięki za pomoc i pozdrawiam
    Barbara

  • 2. Data: 2008-07-08 19:22:37
    Temat: Re: umowa o dzieło - jakie PIT-y i kiedy?
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Barbara K. pisze:
    > Zaliczkę wpłacam do swojego US, a podatnikowi oraz jego US przesyłam PIT-11
    > już teraz.

    Z zaliczką dobrze, a co do pit 11 - to do dla wykonujących dzieło
    (zleceniobiorców) wystawia się pit 11 do końca lutego następnego roku
    (2009). Pit 11 oczywiście dla podatnika, US, no i kopię dla ciebie /choć
    to nie jest obowiązkowe/.

    > Pod koniec roku wysyłam raz jeszcze podatnikowi i jego US PIT-40.

    Nie. Pit 40 to rozlicza jedynie _pracodawca_ jeżeli pracownik złoży w
    odpowiednim czasie pit 12. To się nie tyczy wykonawców dzieła/zlecenia.
    Tak więc pit 40 ciebie nie tyczy. Wykonujący dzieło będzie musiał sam do
    końca kwietnia rozliczyć się w swoim zeznaniu rocznym z dochodu, który
    wykazałaś w pit11.

    > Sama składam do swojego US za ten rok PIT-4R.

    Tak.

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 3. Data: 2008-07-09 08:06:36
    Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl>

    Użytkownik "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm> napisał w wiadomości
> [...]
    > (zleceniobiorców) wystawia się pit 11 do końca lutego następnego roku
    > (2009). Pit 11 oczywiście dla podatnika, US, no i kopię dla ciebie /choć

    Dzięki wielkie z pomoc. To nawet ułatwia sprawę. Z tego wynika, że teraz nie
    muszę wysyłać żadnych pitów, tylko wpłacić zaliczkę... Super.

    Pozdrawiam
    Barbara