  • 1. Data: 2008-07-07 15:15:23
    Temat: VAT-1, Policja i U.S.
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Witam,

    Podczas kontroli drogowej zostałem poproszony o otwarcie i pokazanie
    panu policjantowi przestrzeni ładunkowej. Ponieważ już kilka razy
    spotkałem się z takim żądaniem (po ujrzeniu przez policjanta wpisu
    VAT-1)zapytałem w końcu jaki jest cel takich oględzin. Odpowiedź
    otrzymałem następującą: " ...bo gdyby Pan kierowca przewoził tam osoby
    to zostałby ukarany grzywną za naruszenie UoRD a także _mamy obowiązek
    powiadomić właściwy U.S. iż pojazd jest wykorzystywany niezgodnie z
    przeznaczeniem_ " Skoro policja ma obowiązek powiadomić odnośny U.S. to
    zapewne niesie to za sobą jakieś konsekwencje podatkowe? Jakie? Czy U.S.
    może na takiej podstawie nakazać zwrot odliczonego podatku VAT od
    zakupu, paliwa i.t.p. ??? Czy Policja faktycznie ma obowiązek w takich
    sytuacjach powiadamiać organa skarbowe???

    Postroofki

    --
    nick......: DaNsOuNd
    name......: Daniel Rykowski

  • 2. Data: 2008-07-09 16:19:01
    Temat: Re: VAT-1, Policja i U.S.
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    Znaczy się że nikt z grupowiczów nie spotkał się z przypadkiem aby
    policja powiadamiała U.S w takich okolicznościach? Czy może pana
    policjanta poniosła fantazja ułańska?

    Postroofki

  • 3. Data: 2008-07-09 17:18:15
    Od: icek <i...@p...onet.pl>

    DaNsOuNd pisze:
    > Znaczy się że nikt z grupowiczów nie spotkał się z przypadkiem aby
    > policja powiadamiała U.S w takich okolicznościach? Czy może pana
    > policjanta poniosła fantazja ułańska?
    >
    > Postroofki

    ja spotkałem się z inną akcją,

    mój szef miał auto, osobówke z kratką (w czasach pełnego odliczenia VAT
    "na kratke") kratke sobie wyjał :)
    przy kontroli, policmajster powiedział, ze powinien powiadomić US o tym
    fakcie...

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2008-07-09 22:14:38
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2008, DaNsOuNd wrote:

    > Znaczy się że nikt z grupowiczów nie spotkał się z przypadkiem aby policja
    > powiadamiała U.S w takich okolicznościach? Czy może pana policjanta poniosła
    > fantazja ułańska?

    IMHO:
    - prawdopodobnie nikt się nie spotkał
    - ale fantazja go nie poniosła.

    Zapoznaj się z komentarzami prasowymi do "sprawy Optimusa".
    Prawo w .pl niestety zawiera całą masę przepisów, które są *powszechnie
    nieprzestrzegane lub niestosowane*, ale jak ktoś CHCE komuś "przywalić"
    to owszem, może.

    Znasz kogoś komu np. wojsko zaanektowało "na cele cwiczeń wojskowych"
    pojazd "firmowy"?
    A przepis jest.
    I Optimusowi się zdarzyło, jak wierzyć prasie :>

    Tysiące, prawdopodobnie dziesiątki lub setki tysięcy mieszkańców
    Polski narusza w różny sposób przepisy meldunkowe.
    Ale tylko ułamek promila obrywa grzywną. Sądząc z (rzadkich)
    wzmianek o takich zdarzeniach na .prawo - za to wcale niemałą
    (a górna granica to AFAIR 5000 zł).
    Tak, to się nazywa "złe prawo".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-07-10 14:55:42
    Od: DaNsOuNd <d...@a...pl>

    ---- ciach----
    > pzdr, Gotfryd

    No to załóżmy że policja zgłasza fakt do U.S. i co wtedy? Zabierają
    VAT-1? Moim zdaniem nie mogą gdyż to stacja diagnostyczna określa czy
    pojazd spełnia warunki. Każą oddać VAT odliczony od zakupu, od paliw?
    Moim zdaniem nie ma podstaw. Gdyby właściciel takiego pojazdu zamontował
    w sposób trwały siedzenia na przestrzeni ładunkowej to nie ma dyskusji -
    pojazd przestał spełniać wymogi dla VAT-1 ale skoro "teściowa" chciała
    się zabrać a dobry zięcunio zaproponował: "to niech sobie mamusia po
    turecku przysiądzie na pace" owszem popełnił wykroczenie w stosunku do
    UoRD ale pojazd nadal spełnia ustawowe warunki do stosowania odliczeń.
    Tak to mi się widzi.

    Postroofki

  • 6. Data: 2008-07-11 14:26:51
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    > popełnił wykroczenie w stosunku do UoRD ale pojazd nadal spełnia ustawowe
    > warunki do stosowania odliczeń. Tak to mi się widzi.

    A wystawiłeś paragon/fakturę teściowej za tę usługę?

  • 7. Data: 2008-07-11 18:05:46
    Od: r...@o...pl

    On 11 Lip, 16:26, <s...@a...pl> wrote:

    > A wystawiłeś paragon/fakturę teściowej za tę usługę?

    Dla darmowej uslugi paragonu chyba nie trzeba - na kasie rejestruje
    sie obrot a nie sprzedaz a obrot tutaj jest zerowy.
    VAT - dla darmowej uslugi podstawa opodatkowania sa koszty swiadczenia
    - podwiezienie tesciowej przy okazji nie niesie zadnych kosztow ze
    soba, wiec nie powstaje obowiazek podatkowy
    PIT - przychod jest zerowy, tesciowa ma przychod z nieodplatnych ale
    to jej problem.

  • 8. Data: 2008-07-11 18:14:14
    Od: <s...@a...pl>

    > Dla darmowej uslugi paragonu chyba nie trzeba - na kasie rejestruje
    > sie obrot a nie sprzedaz a obrot tutaj jest zerowy.

    Wydaje mi się, że przy nieodpłatnym świadczeniu usługi wewnetrzną fakturę
    powinieneś wystawić. Ceny rynkowe, zapewne takie jakie teściowa zapłaciłaby za
    bagażowe taxi.

    > VAT - dla darmowej uslugi podstawa opodatkowania sa koszty swiadczenia
    > - podwiezienie tesciowej przy okazji nie niesie zadnych kosztow ze
    > soba, wiec nie powstaje obowiazek podatkowy

    W VAT nie ma przy okazji. Przynajmniej ja nie trafiłem. Albo jest dostawa towaru
    / wykonanie usługi albo nie ma.

    > PIT - przychod jest zerowy, tesciowa ma przychod z nieodplatnych ale
    > to jej problem.

    Zgadzam się.

    Jedna uwaga - ja tylko piszę teoretycznie! Wiem że teściową ciągnie się na linie
    za samochodem i teść jeszcze za to dopłaca :)

  • 9. Data: 2008-07-11 23:01:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 11 Jul 2008, r...@o...pl wrote:

> [...]
    > - podwiezienie tesciowej przy okazji nie niesie zadnych kosztow ze
    > soba, wiec nie powstaje obowiazek podatkowy

    Ale to jest IMHO tylko optymistyczna wersja interpretacji przepisu:
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_343.html
    +++
    2. Nieodpłatne œwiadczenie usług niebędšce dostawš towarów na cele
    osobiste podatnika lub [...] oraz wszelkie inne nieodpłatne œwiadczenie
    usług, jeżeli nie sš one zwišzane z prowadzeniem przedsiębiorstwa,
    a podatnikowi przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego
    o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług zwišzanych
    z tymi usługami, w całoœci lub w częœci, traktuje się jak odpłatne
    œwiadczenie usług.
    ---

    Nie zapisano warunku powstania *odrębnych* kosztów - mamy poniesione
    koszty, niezbędne do prowadzenia DG *oraz* wykorzystane dla celów osobistych.

    IMO fakt że tych kosztów "nie przybywa" (przy porównywaniu
    stanu z nieodpłatnym świadczeniem i bez) jest bez znaczenia.
    Wystarczy że mamy:
    - nieodpłatne świadczenie
    - fakt wykorzystania do jego wykonania towarów i usług dla których
    przysługiwało odliczenie VAT.

    Literalnie nie widać nic więcej, bo by miało przemawiać przeciw (oprócz
    zdrowego rozsądku, ale przecież my nie o rozsądku lecz o podatkach :))?

    Przez "nieodpłatne świadczenia związane z prowadzeniem przedsiębiorstwa"
    rozumiałbym w takim układzie świadczenia *dla kontrahentów* (z którymi
    uzyskuje się obrót lub którzy mają obrót z przedsiębiorcą).

    Mi meritum przepisu wygląda tak: "jakby podatnik przy okazji
    zabrał pasażera, to wygenerowałby obrót VAT. Powinien
    wiec zapłacic podatek od tego czego nie zarobił
    przez to ze nie wziął zapłaty" :]

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2008-07-12 07:04:08
    Od: r...@o...pl

    On 12 Lip, 01:01, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

> [...]
    > koszty, niezbędne do prowadzenia DG *oraz* wykorzystane dla celów osobistych.

    Ale sprawdz jaka jest podstawa opodatkowania dla tego
    przypadku(nieodplatne swiadeczenie uslug traktowane jak odplatne).