  • 1. Data: 2003-04-07 09:51:09
    Temat: umowa o dzieło w KPIR
    Od: "Moskita" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Pytanie jest krótkie!

    Czy umowę o dzieło którą wystawiam za usługę dla kogoś kto świadczy mi pracę
    do swojej KPIR piszę netto czy brutto?

    zdrowia
    darem

  • 2. Data: 2003-04-07 10:07:53
    Temat: Re: umowa o dzieło w KPIR
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Moskita napisał:
    > Witam!
    >
    > Pytanie jest krótkie!
    >
    > Czy umowę o dzieło którą wystawiam za usługę dla kogoś kto świadczy mi pracę
    > do swojej KPIR piszę netto czy brutto?

    Primo po pierwsze nie Ty wystawiasz ale razem zawieracie umowę i
    usługodawca wystawia rachunek do tej umowy.
    Primo po drugie nie świadczy pracy a wykonuje "coś" - przedmiot umowy
    (dzieło) - w umowie o dzieło płacisz za to co zostało wykonane a nie za
    to że ktos pracował.
    Primo po trzecie wpisujesz brutto w miesiącu w którym *wypłaciłeś*
    należność, nie prędzej.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-04-07 10:10:33
    Od: "Moskita" <m...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mniejsza o szczegóły :) ważne że brutto :)

    Dzięki wielkie :)

    zdrowia

  • 4. Data: 2003-04-07 10:51:58
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Maddy -----###

    a ja podywaguje - skoro świadczy pracę to rozumiem, że jest u mnie
    zatrudniony na umowę o pracę i dodatkowo wykonuje coś na umowę o dzieło,
    co nam może sporo zmienić w związku z obowiązkiem oskładkowania...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...