  • 11. Data: 2008-01-08 22:30:44
    Temat: Re: umowa o dzielo/zlecenie a kwota wolna od potatku (student)
    Od: "Marx" <m...@g...com>

    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał:

    > NIE MA KWOTY WOLNEJ OD PODATKU I NIGDY NIE BYŁO.

    No, ale nie krzycz.
    Tutaj jest napisane, ze istnieje:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatku
    a, ze ja sie nie znam na tym to powoluje sie na takie strony...

  • 12. Data: 2008-01-08 22:50:08
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Marx w <news:fm0tg9$v8m$1@achot.icm.edu.pl>:

    > No chyba, ze ja czegos dalej nie rozumiem :)

    Nie rozumiesz. Od tych 50 PLN zostanie pobrane te 16% podatku -- wolisz
    mieć 42 PLN i zapłacić 8 PLN podatku, czy nie mieć 42 PLN i nie płacic
    podatku?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 13. Data: 2008-01-08 23:28:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jan 2008, Marx wrote:

    > No, ale nie krzycz.

    Krzyczy, bo Ty dalej swoje :)

    > Tutaj jest napisane, ze istnieje:
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Kwota_wolna_od_podatku

    Nie, tam ktoś tak napisał ;) (hint: czepiłem się "jest napisane" :)),
    kto albo sam do końca nie wie, albo pozwala sobie na uproszczenia, które
    stosować mogą ci, co je rozumieją i tylko wtedy, jak mają pewność
    ich zrozumienia.
    Załóżmy: podatnik ma 5000 zł *dochodu*.
    Czy z tego wynika, że zapłaci podatek?
    Prawidłowa odpowiedź: nie, bo to zależy od doliczeń i odliczeń.

    > a, ze ja sie nie znam na tym to powoluje sie na takie strony...

    :)
    Zajrzyj do tej polecanej ustawy :)
    Dosłownie jest tak jak ktoś już napisał: jest kwota podatku, którego
    się nie płaci.
    Liczysz DOCHÓD minus KOSZTY, odejmujesz (o ile jakieś masz!) ODLICZENIA
    od podstawy, z tego PROCENT, od całości odejmujesz ODLICZENIA od
    podatku (jak masz jakieś).
    I jak tak policzonego PROCENTU ;) wyszło mniej niż kwota nie
    płaconego podatku, to się nic nie płaci.
    A nadwyżkę zwracają.

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-01-08 23:33:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jan 2008, Marx wrote:

    > Nie mysle tak, mysle inaczej:
    > przy tak malych i nieczestych rzeczach jak ja robie, warto mi poprosic o
    > umowe o 50zl mniejsza, zeby nie przekroczyc tego progu.
    > Tak dostane zwrot podatku ~400zl, a tak to bede im musial doplacic iles
    > tam...
    >
    > No chyba, ze ja czegos dalej nie rozumiem :)

    Tak, uparłeś się nie przeczytać tego, co wszyscy Ci piszą!
    Przeczytaj JESZCZE RAZ to co ZACYTOWAŁEŚ (i co zostawiłem z mojego
    poprzedniego posta).

    Taki idiotyzm, że przekroczenie progu o parę złotych powoduje skokowy
    spadek pieniedzy w kasie, akurat przy podatku *dochodowym* nie ma
    zastosowania!
    Jak zarobisz "do progu", to dostaniesz tyle zwrotu, ile wynosi
    limit, ponad pięć stów, prawda?
    A jak zarobisz 50 zł więcej, to podatek będzie się należał *od tych
    50 zł*. Czyli zwrotu będzie *nadal* ponad 5 stów, tylko o 8 zł ("cirka
    ebałt") mniej.
    To co, opłaca się zarobić tych 50 zł i mieć 42 zł WIĘCEJ, czy należysz
    do tych uparciuchów, co gotowi są wydać cały zarobek na leasing
    niepotrzebnego im auta, byle podatku nie zapłacić? :>

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2008-01-09 09:43:48
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 09-01-2008 o 00:28:40 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

> [...]
    > kto albo sam do końca nie wie, albo pozwala sobie na uproszczenia, które
    > stosować mogą ci, co je rozumieją i tylko wtedy, jak mają pewność

    Kiedyś w dzienniku był duuży artykuł o zmianach w PIT na 2007r.
    Dziennikarzyna napisał, że trzeba się cieszyć bo rosną zarówno kwota wolna
    od podatku
    jak i kwota pomniejszająca podatek :)
    Więc nie dziwcie się że ludzie potem/też nie kumają bazy

    pozdr,
    tommyz

  • 16. Data: 2008-01-09 13:49:51
    Od: "Marx" <m...@g...com>

> [...]

    > do tych uparciuchów, co gotowi są wydać cały zarobek na leasing
    > niepotrzebnego im auta, byle podatku nie zapłacić? :>

    OK, dotarlo! :)
    Czyli faktycznie mowie bez sensu!

    Myslalem, w sumie to nie wiem skad taki pomysl, ze jak zarobie wiecej to nie
    dostane zwrotu (ta kwota ~500zl pojdzie w niepamiec), tylko ja bede musial
    doplacic. Calkiem logiczne jest to co mi juz wlaliscie do glowy, czyli
    podatek, ktory bede musial zaplacic / ktorego dostane zwrot to roznica
    miedzy tymi ca. 500zl, a tym, co zarobie ponad prog.
    Czyli przy zarobieniu o ~50zl wiecej niz wynosi prog dostane i tak zwrot z
    tym, ze tam pomniejszony o te 8zl podatku...

    Dziekuje bardzo za wyprostowanie! :)

  • 17. Data: 2008-01-09 13:50:50
    Od: "Marx" <m...@g...com>

> [...]

    > podatku (jak masz jakieś).
    > I jak tak policzonego PROCENTU ;) wyszło mniej niż kwota nie
    > płaconego podatku, to się nic nie płaci.

    Dzieki, jak krowie na rowie, w sam raz dla mnie :)

  • 18. Data: 2009-01-07 09:19:32
    Od: "marti125" <marta@WYTNIJ_TOszymczak.com.pl>

    a co je&iquest;eli m&oacute;j doch&oacute;d brutto z tytu&sup3;u umowy zlecenia
    wynosi w skali roku 20 000PLN?
    --
    Wiadomość wysłana z serwisu Money.pl Zajrzyj na http://www.money.pl