  • 1. Data: 2008-01-08 20:40:36
    Temat: ZUS
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

    Witam
    W grudniu rozpoczalem DG i nie odnotowalem zadnego przychodu. Czy mam
    obowiazek do 10 stycznia wplacic ubezpiecznie zdrowotne i zlozyc DRA czy
    obowiazek ten powstanie w momencie kiedy zaczne miec jakies przychody?

  • 2. Data: 2008-01-08 20:53:51
    Temat: Re: ZUS
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Maaciek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiazek do 10 stycznia wplacic ubezpiecznie zdrowotne i zlozyc DRA czy
    > obowiazek ten powstanie w momencie kiedy zaczne miec jakies przychody?

    Płacenie ZUS nie ma związku z osiąganiem przychodów.
    Płaci się od prowadzenia, a nie od obrotu.

  • 3. Data: 2008-01-08 23:14:14
    Od: Wojtek Malina <w...@g...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:
    > Użytkownik "Maaciek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Płacenie ZUS nie ma związku z osiąganiem przychodów.
    > Płaci się od prowadzenia, a nie od obrotu.

    To jedna z zasad "promocji malego biznesu" w naszym kraju przez nasze
    panstwo...

  • 4. Data: 2008-01-09 06:09:54
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Maaciek" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Płacenie ZUS nie ma związku z osiąganiem przychodów.
    > Płaci się od prowadzenia, a nie od obrotu.

    to fakt i absolutnie sie z tym zgadzam, ale wg moich (byc moze zlych)
    informacji dotyczy to sytuacji kiedy DG juz funkcjonuje, natomiast
    funkcjonowac w pelnym tego slowa znaczeniu zaczyna w momencie wykazania
    jakiegos przychodu. Slyszalem to od kilku osob i stad moje zapytanie

  • 5. Data: 2008-01-09 09:48:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > informacji dotyczy to sytuacji kiedy DG juz funkcjonuje, natomiast
    > funkcjonowac w pelnym tego slowa znaczeniu zaczyna w momencie wykazania

    Nieprawda.
    W momencie kiedy zaczynasz.
    Nie kiedy rejestrujesz, a kiedy zaczynasz - wtedy zgłaszasz się do ZUS i
    zaczynasz płacić.
    Przychód nie ma z tym nic wspólnego.
    Możesz nic nie zarobić przez 10 lat, a płacić musisz.

  • 6. Data: 2008-01-09 10:32:34
    Od: "Maaciek" <k...@o...pl>

> [...]
    > zaczynasz płacić.
    > Przychód nie ma z tym nic wspólnego.
    > Możesz nic nie zarobić przez 10 lat, a płacić musisz.

    rozumiem
    dzieki za wyjasnienia

  • 7. Data: 2008-01-11 01:32:06
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    W poście <fm25hn$egl$1@atlantis.news.tpi.pl>
    Cavallino <k...@...pl> m.in. napisał(a)::

    > Możesz nic nie zarobić przez 10 lat, a płacić musisz.

    I to jest chore w naszym kraju.

    --
    Tomasz Motyliński
    ... i do tego jaki ładny :) http://satfilm.pl/~motto77/mydesktop.jpg

  • 8. Data: 2008-01-11 01:43:47
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...eu>

    Witam,

    Cavallino <k...@...pl> m.in. napisał(a)::

    > Możesz nic nie zarobić przez 10 lat, a płacić musisz.

    I to jest chore w naszym kraju. Chamuje wielu ludzi przed otwarciem DG.
    A wystarczyłoby ustalić, że obowiązek płaceniu ZUS ma się od momentu
    uzyskania przychodu w określonej wysokości np. 1000 zł (nie mylić z
    zyskiem, bo tu możliwe byłyby machlojki z zabawa w koszta.)

  • 9. Data: 2008-01-19 14:28:13
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 11 styczeń 2008 02:43
    (autor Tomasz Motyliński
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <4...@j...fajny.i.w.ogole.super>):

    > I to jest chore w naszym kraju. Chamuje wielu ludzi
    > przed otwarciem DG.

    A po otwarciu już ich kulturalni?

    > A wystarczyłoby ustalić, że obowiązek płaceniu ZUS ma się od momentu
    > uzyskania przychodu w określonej wysokości np. 1000 zł (nie mylić z
    > zyskiem, bo tu możliwe byłyby machlojki z zabawa w koszta.)

    E tam, a z czego będą żyli medyczni? Sekta musi mieć kasę na zabawę....

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl