  • 1. Data: 2003-05-20 12:32:24
    Temat: umowa uzyczenia
    Od: b...@w...pl

    Czy umowa uzyczenia -
    - trzeba zgłosic w urzędzie skarbowym
    - -umowa uzyczenia -czy osoba która udostepnia ma przychod i musi ja zgłosić w
    US.
    - a u korzystajacego czy jest kosztem uzyskania.

  • 2. Data: 2003-05-20 13:57:40
    Temat: Re: umowa uzyczenia
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik b...@w...pl napisał:
    > Czy umowa uzyczenia -
    > - trzeba zgłosic w urzędzie skarbowym
    Nie... ale możliwa jest sytuacja z trzeba ja w US ujawnić.

    Ale jak juz kiedyś zadeklarowałam, w paranauki sie nie mieszam, poszukaj
    jasnowidza co Ci odpowie na podstawie tych informacji które podałeś.

    > - -umowa uzyczenia -czy osoba która udostepnia ma przychod i musi ja zgłosić w
    > US.

    Zalezy, patrz wyżej albo na pl.rec.paranauki

    > - a u korzystajacego czy jest kosztem uzyskania.

    Kosztem? Owszem, kosztem = 0.
    Umowa użyczenia jest nieodpłatna, inaczej to najem a nie uzyczenie.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-05-20 14:25:35
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Umowa użyczenia jest nieodpłatna, inaczej to najem a nie uzyczenie.

    Wcale nie, może być odpłatne użyczenie i nie jest to najem ani dzierżawa, i takie cos
    podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych

  • 4. Data: 2003-05-20 21:10:10
    Od: "Paweł" <h...@s...net>

    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Wcale nie, może być odpłatne użyczenie i nie jest to najem ani dzierżawa,
    i takie cos
    > podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych

    A kto wtedy ma koszt/przychód? I czy da się w ten sposób rozwiązać np.
    "odpłatne użyczenie pomieszczenia" firmie?

    Paweł

  • 5. Data: 2003-05-21 12:42:20
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Slayer napisał:
    > Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał

    > Wcale nie, może być odpłatne użyczenie i nie jest to najem ani dzierżawa, i takie
    cos
    > podlega podatkowi od czynności cywilnoprawnych

    I nazywa sie "odpłatne uzytkowanie" i jest osobno, obok użyczenia
    opisane w KC.

    Zajrzyj tam, zdziwisz się..

    np.
    Art. 710. Przez umowę użyczenia użyczający zobowiązuje się zezwolić
    biorącemu, przez czas oznaczony lub nie oznaczony, na *bezpłatne*
    używanie oddanej mu w tym celu rzeczy.

    Odpłatne użyczenie powiadasz... a to ciekawostka, zmienili mi Kodeks
    Cywilny z wtorku na środę...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-05-21 14:29:14
    Od: "pj" <a...@i...pl>

    ale czy ten co bezplatnie uzycza musi placic jakis podatek???

  • 7. Data: 2003-05-21 14:50:40
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "pj" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ale czy ten co bezplatnie uzycza musi placic jakis podatek???

    kto komu użycza?

  • 8. Data: 2003-05-27 14:16:17
    Od: "Monika" <m...@c...com.pl>

    Chyba kosztem nie jest, bo z zalozenia jest nieodplatna. Ale mimo ze
    uzyczajacy nie ma rzadnych korzysci finansowych, od umowy uzyczenia placi
    sie podatek w formie zryczaltowanej, tak jak od umowy najmu.

    Pozdrawiam
    Monika

  • 9. Data: 2003-05-28 05:48:51
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Monika napisał:
    > Chyba kosztem nie jest, bo z zalozenia jest nieodplatna. Ale mimo ze
    > uzyczajacy nie ma rzadnych korzysci finansowych, od umowy uzyczenia placi
    > sie podatek w formie zryczaltowanej, tak jak od umowy najmu.

    O Jezu...
    Pani Boże Ty widzisz i nie grzmisz...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 10. Data: 2003-05-28 12:13:12
    Od: "Monika" <m...@c...com.pl>

    Maddy, nie bede sie powtarzac, ale mam racje. Spojrz na moja odpowiedz na
    Twoj poprzedni komentarz.
    Monika