  • 11. Data: 2003-04-07 06:32:51
    Temat: Re: umowa zlecenie a zaliczka na podatek
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    news:Pine.WNT.4.50.0304070830580.-40297661-100000@k6
    -2.portezjan.zabrze.pl...
    > On Sun, 6 Apr 2003, KK wrote:
    > [...]
    > [...]
    >
    > Dać spokój ! Przecież podatki się zgadzają, nieprawdaż ?
    > F-ma ci po prostu zafundowała 40 gr., z tego powodu bilansu
    > nie odrzucą :] ;)

    Ja wiem. Chodzi mi o to jak poprawnie powinno się to liczyć i gdzie to jest
    napisane.
    Muszę to poprostu wklepać w program.

  • 12. Data: 2003-04-07 06:32:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 6 Apr 2003, KK wrote:
    [...]
> [...]

    Dać spokój ! Przecież podatki się zgadzają, nieprawdaż ?
    F-ma ci po prostu zafundowała 40 gr., z tego powodu bilansu

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2003-04-07 16:57:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, KK wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > F-ma ci po prostu zafundowała 40 gr., [...]
    >+
    >+ Ja wiem. Chodzi mi o to jak poprawnie powinno się to liczyć

    *CO* chcesz "poprawnie liczyć" ? Rozumiem że jesteś wykonawcą
    umowy ? Po prostu jak wyżej: firma przeznaczyła na twoją wypłatę
    6000,40, odprowadziła należny podatek - i resztę dała "do ręki".

    >+ i gdzie to jest napisane.

    Zeznaję że nie rozumiem :(

    pzdr, Gotfryd
    (wyprowadzający się z grupy na trochę)

  • 14. Data: 2003-04-07 17:52:54
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    jan.zabrze.pl...
    > On Mon, 7 Apr 2003, KK wrote:
    > [...]
    >

    > Zeznaję że nie rozumiem :(

    Poczekaj, nie wyprowadzaj się jeszcze tak szybko.

    Tu nie chodzi mi o to kto jest zleceniodawcą, a kto zleceniobiorcą, tylko
    jak to się rozlicza z US (od strony zleceniodawcy)

    Może tak.
    Umowa na 6000 brutto

    a)

    Pierwsza wypłata: 900 zł na rękę, czyli 1000 zł brutto (acha 50% kosztów).
    Rozumiem, że w tym momencie 100 idzie do US. (pomijam, że część na
    zdrowotne)

    Druga wypłata: 1000 zł na rękę (brutto wyszło 1111.22) podatek 111.22. I co
    teraz też do US?
    no i tak dalej

    b)
    Podatek do US odprowadza się jednorazowo od 6000 brutto?

    Która wersja poprawna?

    Maddy ty coś na początku zaczęłaś na ten temat, ale chyba zasnęłaś po
    północy.

  • 15. Data: 2003-04-07 19:03:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 7 Apr 2003, KK wrote:
    [...]
    >+ Poczekaj, nie wyprowadzaj się jeszcze tak szybko.

    Ale zaraz... :>

    >+ Może tak.
    >+ Umowa na 6000 brutto

    Wyszło że 6000.40 ;)

> [...]
    >+ Pierwsza wypłata: 900 zł na rękę, czyli 1000 zł brutto (acha 50% kosztów).
    >+ Rozumiem, że w tym momencie 100 idzie do US. (pomijam, że część na

    OK.

    >+ Druga wypłata: 1000 zł na rękę (brutto wyszło 1111.22) podatek 111.22. I co
    >+ teraz też do US?

    Tak.

    Obie wpłaty do US odprowadza *zleceniodawca*.
    On ci *sumuje* osobno kwoty przychodu, osobno ile podatku
    odprowadził itp.
    [...]
    >+ b)
    >+ Podatek do US odprowadza się jednorazowo od 6000 brutto?

    Nie.
    Zleceniodawca odprowadza osobno od każdej wypłaty.
    Ale *tobie* na PIT-8b lub PIT-11 podaje *łącznie* *za rok*
    (nawet, jakby rok wypadł w środku umowy :)).

    Ty dane (sumując ew. z innymi PIT-8b czy -11) wpisujesz
    ładnie do tabelki - i tyle cię widzieli.
    Podatek się "sam wyliczy" !

    pzdr, Gotfryd
    (zawieszający newsy na czas jakiś)

  • 16. Data: 2003-04-07 19:19:02
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    jan.zabrze.pl...
    > On Mon, 7 Apr 2003, KK wrote:
    > [...]
    >
    > Ale zaraz... :>

    > Wyszło że 6000.40 ;)

    Mnie też.
    Czyli wersja a).

    No to teraz zmniejszmy kwoty 10-krotnie

    Umowa na brutto 600 zł.

    a) pierwsza wypłata 100 zł brutto
    Rozumiem, że liczony podatkiem zryczałtowanym.

    Natępne też po 100 zł.

    6* podatek zryczałtowany.

    Pit się nie należy.
    Ale umowa była na 600 zł, czyli pit się należy.
    Jak pójdę z umową do US i powiem, że zleceniodawca nie chce mi wystawić pit
    to co?

    No i co teraz?
    Pit się należy, czy nie?