  • 11. Data: 2008-01-10 14:00:43
    Temat: Re: uslugi, vat i EU
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 14:48:00 ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl> napisał(a):

    > o zesz ty... rzeczywiscie, wynajecie przeze mnie billbardu w Niemczech
    > jest
    > usluga reklamowa swiadczona odplatnie "na terytorium kraju" i podpada pod
    > vat!! (szkoda, ze nasz 22% a nie niemiecki 19%)

    Niekoniecznie.
    Zauważ że po naliczeniu tego VAT-u na fakturze od razu go odlicasz!
    W efekcie nie płacisz ani zeta, a gdybyś miał naliczony VAT niemiecki
    to byłbyś te 19% w plecy bo byś nie mógł go odliczyć.

    pozdr,
    tommyz

  • 12. Data: 2008-01-10 14:23:42
    Od: ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl>

    t...@o...pl wrote:

> [...]
    > W efekcie nie płacisz ani zeta, a gdybyś miał naliczony VAT niemiecki
    > to byłbyś te 19% w plecy bo byś nie mógł go odliczyć.

    yyy, co? gdzie i od czego go odliczam, bo juz nic nie wiem...?
    fizycznie go moze nie zaplace, bo moze mi sie zniesie z naliczonym za
    krajowa licencje, ale w mojej kieszeni go nie ma (chyba??)
    No chyba, ze ten vat wykazany na fakturze wewnetrznej wpisuje rownoczesnie w
    nalezny (import uslug, poz. 35) i naliczony (nabycie towarow i uslug - poz.
    47 w vat-7), ale cos chyba nie bardzo tak...

    --
    pozdrawiam,
    bm.

  • 13. Data: 2008-01-10 14:37:17
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 15:23:42 ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl> napisał(a):

> [...]
    > poz.
    > 47 w vat-7), ale cos chyba nie bardzo tak...

    Zakupiłeś usługę, tak? Gdybyś kupił w kraju, to dostałbyś fakturę
    z VAT-em, który to VAT byś sobie odliczył.
    Teraz - kupiłeś u Niemca, dostajesz fakturę netto. Musisz naliczyć
    VAT niejako za Niemca. Jednocześnie druga strona medalu niczym się nie
    różni od nabycia
    od Polaka - więc możesz odliczyć podatek który sam naliczyłeś, efektywnie
    nie płacąc ani złotówki,
    zwiększając tylko poz. 35 i 47. o tą samą kwotę.

    pozdr,
    tommyz

  • 14. Data: 2008-01-10 14:49:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    ioo pisze:

> [...]
    > nalezny (import uslug, poz. 35) i naliczony (nabycie towarow i uslug - poz.
    > 47 w vat-7), ale cos chyba nie bardzo tak...

    Bardzo tak. Tak to właśnie działa.
    Nie płacisz tego VATu tylko go rozliczasz w deklaracji.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 15. Data: 2008-01-10 18:28:59
    Od: ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl>

    Maddy wrote:

    > Bardzo tak. Tak to właśnie działa.
    > Nie płacisz tego VATu tylko go rozliczasz w deklaracji.

    super, wystawiam fakture wewnetrzna, dodaje i odejmuje w deklaracji ten sam
    wirtualny vat a generalnie w moim portfelu nic to nie zmienia, czyli sztuka
    dla sztuki.

    dzieki jeszcze raz, bardzo pouczajacy watek.

    --
    pozdrawiam,
    bm.

  • 16. Data: 2008-01-10 19:01:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 10-01-2008 o 19:28:59 ioo <b...@i...prv-wytnijsmieci-.pl> napisał(a):

> [...]
    > sam
    > wirtualny vat a generalnie w moim portfelu nic to nie zmienia, czyli

    Popatrz się osobno na obie części równania - podatek należny MUSISZ
    naliczyć(wyręczając Niemca)
    musisz także zaewidencjonować obrót, choćby do celów ustalenia czy jesteś
    czy nie jesteś
    małym podatnikiem.

    Natomiast podatku naliczonego możesz nie móc odliczyć - i wtedy zostajesz
    z "bonusem".

    Także są to dwie osobne sprawy, a to że w danym przypadku wychodzi sztuka
    dla sztuki ....
    ..... to po prostu tak wychodzi :)

    I nie, nie jestem fanem VAT-u, faktur wewnętrznych itd :)

    pozdr,
    tommyz

  • 17. Data: 2008-01-10 20:08:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    t...@o...pl pisze:

> [...]
    > jesteś czy nie jesteś
    > małym podatnikiem.
    >
    > Natomiast podatku naliczonego możesz nie móc odliczyć - i wtedy

    Pierwsza z brzegu taka sytuacja, gdy te usługi nabywa się w związku ze
    sprzedażą zwolnioną. Naliczyć jest obowiązek a odliczyć nie można.

    To tak żeby łatwiej było sobie wyobrazić sens całej operacji (sens
    skarbowy ma sie rozumieć).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl