  • 1. Data: 2002-09-05 17:50:10
    Temat: użyczenie
    Od: "Lazarus" <l...@d...pl>

    Zawieram ze spółką cywilną, w której jestem współnikiem, umowę nieodpłatnego
    użyczenia samochodu.
    Czy spółka osiąga dochód do opodatkowania?
    lazarus

  • 2. Data: 2002-09-05 18:38:52
    Temat: Re: użyczenie
    Od: "Stanisław Salamaga" <s...@h...pl>

    Osiąga przychód ( nie myl z dochodem ).
    Nieodpłatne świadczenie - wartość wg. cen średnich z danego terenu dla umów
    np. dzierżawy.
    Jednakże przychód wystąpi jedynie po stronie pozostałych wspólników w
    proporcji od ich udziałów.
    Ty przychodu - bo to Twoje - nie osiągniesz.
    Dla przykładu : wspólnicy = Ty + A + B
    Udziały równe.
    przychód / 3
    A - przychód = 33.33%