  • 1. Data: 2002-09-05 16:36:03
    Temat: Jaki rodzaj rachunku wystawia stowarzyszenie? - cd.
    Od: "Krystyna Nahlik" <k...@n...com.pl>

    Witam ponownie,

    Tym razem od razu przedę do meritum mojego poprzedniego zapytania. Mamy
    stowrayszenie i sytuację jak wyżej. Wiem już, że możemy wystawić KP. Pytanie
    tylko, czy możemy też wystawić co innego czy tylko i wyłącznie KP? Cały
    problem zaczął się od tego, że dostałam kilka próśb o faktury VAT od
    przedstawicieli firm wydawniczych obecnych na imprezie. Mogę im wystawić
    faktury (wydaje mi się, że nie) czy mam im dać KP i niech się martwią?

    Pozdrawiam,

    --
    Krysia Nahlik
    k...@n...com.pl

  • 2. Data: 2002-09-06 06:34:16
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "Krystyna Nahlik" <k...@n...com.pl> napisał w
    wiadomości news:al8179$i9j$1@druid.ceti.com.pl...
> [...]
    > If beauty is in the eye of the beholder, then so is the beast.
    >
    > Jak w każdej działalności, jeżeli Stowarzyszenie jest zwolnione z VAT, to
    ma wystawiać rachunki, nie może faktur. KP-rozumiem jako dowód kasowy,
    wystawiasz na potwierdzenie wpłaty gotówki, ale dla kontrahenta (firmy) nie
    jest to wystarczające. Może być jednak tak że Stowarzyszenie jest płatnikiem
    VAT i wtedy wystawiasz faktury. Nie znam dokładnie Waszej sytuacji.
    Iwona

  • 3. Data: 2002-09-06 07:39:39
    Od: "Paweł" <p...@n...pl>

> [...]
    > Krysia Nahlik
    > k...@n...com.pl
    > If beauty is in the eye of the beholder, then so is the beast.

    Ustawa o VAT wprowdziała nowy dokument o nazwie FAKTURA VAT.
    Nie zniosła jednak dotychczas obowiązujących dokumentów FAKTURA (nazwijmy ją
    zwykła) czy RACHUNEK
    Faktury VAT wystawiają tylko podmioty będące płatnikami VAT, wszyscy inni
    mogą nadal wystawiać Rachunki lub Faktury (zwykłe).
    Dla świętego spokoju na takich fakturach możesz sobie dopisywać stały tekst
    np. "Wystawca faktury nie jest płatnikiem VAT".
    Kluczem jest, aby faktury nie nazwać "Faktura VAT"
    Pozdrawiam, Paweł

  • 4. Data: 2002-09-06 14:00:58
    Od: "Krystyna Nahlik" <k...@n...com.pl>

> [...]

    tekst
    > np. "Wystawca faktury nie jest płatnikiem VAT".
    > Kluczem jest, aby faktury nie nazwać "Faktura VAT"

    Dzięki. Właśnie o takie rozróżnienie mi chodziło. Teraz już wiem wszystko
    :))

    Pozdrawiam,