  • 21. Data: 2022-01-31 14:18:36
    Temat: Re: vat dla przesyłek spoza EU
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 31 Jan 2022 11:38:52 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Podsumowanie: Wysłane do PL w listopadzie, doszło po kilkunastu dniach,
    > przekiblowało CHWG dwa miesiące, nagle znalazło się w Lublinie, po 10

    Jestes pewien ze "doszlo" ? Statki chyba dluzej plyną, a teraz ponoc
    jeszcze braki wszystkiego.

    > dniach pojechało sobie do Pruszcza Gdańskiego i ostatecznie trafiło do
    > Bydgoszczy z naliczoną opłatą 8,40zł. Zadeklarowana wartość 20USD.

    te 8.40 to oplata manipulacyjna, czy VAT?
    Na VAT jakby za malo ... moze musisz teraz zaplacic :-)

    J.

  • 22. Data: 2022-02-01 05:37:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-01-31, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Jestes pewien ze "doszlo" ? Statki chyba dluzej plyną, a teraz ponoc
    > jeszcze braki wszystkiego.

    To był priorytet :) No na tyle jestem pewien na ile śledzenie
    pokazywało. Ma Dobra Zmiana rozmach muszę przyznać:

    2022-01-27 14:20
    Bydgoszcz, ul. Lubostrońska, Item delivered
    2022-01-27 07:53
    Bydgoszcz, ul. Lubostrońska, Handed over for delivery
    2022-01-27 07:42
    Bydgoszcz, ul. Lubostrońska, Processing for delivery
    2022-01-27 05:05
    Package sent
    2022-01-26 21:16
    Item arrived
    2022-01-26 17:39
    Package sent
    2022-01-26 10:11
    Shipment release for delivery
    2022-01-26 10:11
    Customs clearance
    2022-01-20 08:33
    Pruszcz Gdański, ul. Handlowa, Pre-customs declaration stage
    2022-01-14 06:06
    Item arrived
    2022-01-13 20:12
    Package sent
    2022-01-13 03:44
    Lublin, ul. Wacława Moritza, Send to Remote Customs
    2022-01-10 15:01
    Lublin, ul. Wacława Moritza, Pre-customs declaration stage
    2022-01-10 14:59
    Package in transportation
    2022-01-10 14:54
    Lublin, ul. Wacława Moritza, Accepted in Poland

    Origin - Sync Time: 2022-02-01 12:19:25
    2022-01-27 14:20
    Product Delivered (Country code: PL)
    2022-01-26 10:25
    Released from Custom
    2022-01-20 08:33
    Held by Custom
    2022-01-13 03:44
    Released from Custom
    2022-01-10 15:01
    Held by Custom
    2022-01-10 14:54
    Arrival at Processing Center (Country code: PL)
    2021-12-02 13:47
    Arrival at Destination Post (Country: PL)
    2021-11-19 22:21
    Despatched to overseas (Country code: PL)

    > te 8.40 to oplata manipulacyjna, czy VAT?
    > Na VAT jakby za malo ... moze musisz teraz zaplacic :-)

    Zerknąłem na kopertę i to jest jakaś opłata pocztowa. Jest tableka
    (nalezności celno-podatkowe), vat jest wymieniony ale bez wartości.
    Rozumiem, że oplata to za to, że sobie przetrzymali priorytetową
    przesyłkę w magazynie przez 1.5 miesiąca, czy też to wszystko jakiś
    ryczałt zbiorczy?

    No ale już dostarczona, więc chyba by nie wydali gdyby było coś jeszcze
    do zapłaty.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2022-02-01 08:32:33
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, Marcin Debowski.
    On 01.02.2022 05:37 you wrote:

> [...]
    > Rozumiem, że oplata to za to, że sobie przetrzymali priorytetową
    > przesyłkę w magazynie przez 1.5 miesiąca, czy też to wszystko jakiś

    Wyjątek stanowią wysyłane okazjonalnie w przesyłkach o wartości do 45
    euro od osoby fizycznej do osoby fizycznej prezenty, pod warunkiem, że
    nie są to towary akcyzowe w ilościach przekraczających dozwolone
    przepisami.

    opłata pocztowa za dokonanie zgłoszenia celnego.

    --
    Pete

  • 24. Data: 2022-02-01 08:45:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Feb 2022 04:37:33 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
    > Customs clearance
    > 2022-01-20 08:33
    > Pruszcz Gdański, ul. Handlowa, Pre-customs declaration stage

    Ma rozmach - tydzien czekania. A to przeciez drobiazg

> [...]
    > Package in transportation
    > 2022-01-10 14:54
    > Lublin, ul. Wacława Moritza, Accepted in Poland

    Ciekawy ten Lublin.
    Samolotem przyleciala? Pociagiem przez Syberie?
    Statkiem na morze Środziemne ?

    > Origin - Sync Time: 2022-02-01 12:19:25
    > 2022-01-27 14:20
    > Product Delivered (Country code: PL)
    > 2022-01-26 10:25
    > Released from Custom
    > 2022-01-20 08:33
    > Held by Custom
    > 2022-01-13 03:44
    > Released from Custom
    > 2022-01-10 15:01
    > Held by Custom

    Dwa razy na cle?
    A moze jestes w innym regionie i stad ten Pruszcz? :-)

> [...]
    > Rozumiem, że oplata to za to, że sobie przetrzymali priorytetową
    > przesyłkę w magazynie przez 1.5 miesiąca, czy też to wszystko jakiś

    ryczalt zbiorczy, o ile dobrze zapamietalem poprzednie posty.
    Natomiast ... od kiedy ten ryczalt - moze trzymali aby nowe przepisy
    zdazyly dojsc.
    No chyba, ze UC przeciazony ...

    > No ale już dostarczona, więc chyba by nie wydali gdyby było coś jeszcze
    > do zapłaty.

    A gdzie tam - zarejestrowali ze masz zaplacic i czekaja az odsetki
    narosną :-)

    No dobra - tak tylko strasze, nie wiem. Moze na poczcie beda
    wiedzieli. a moze w UC/US ?

    J.

  • 25. Data: 2022-02-01 08:47:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 01 Feb 2022 08:32:33 +0100, Pete wrote:

> [...]
    > euro od osoby fizycznej do osoby fizycznej prezenty, pod warunkiem, że
    > nie są to towary akcyzowe w ilościach przekraczających dozwolone

    Ale to chyba nie jest od osoby fizycznej ... no chyba, ze chinska JDG
    ..

  • 26. Data: 2022-02-01 10:27:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    Hello, J.F.
    On 01.02.2022 08:47 you wrote:

    > Ale to chyba nie jest od osoby fizycznej ... no chyba, ze chinska
    > JDG ..

    Trzeba było czytać wątek od początku, to byś nie zadawał pytań :-P

    --
    Pete

  • 27. Data: 2022-02-01 19:07:39
    Od: TomN <n...@i...dyndnxs.invalid>

    Pete w

    > Hello, J.F.
    > Trzeba było czytać wątek od początku, to byś nie zadawał pytań :-P

    Ten IDIOTA nie potrafi...

    --
    'Tom N'

  • 28. Data: 2022-02-01 21:12:59
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 1 Feb 2022 19:07:39 +0100, TomN wrote:
    > Pete w
    >
    > Ten IDIOTA nie potrafi...

    No no - wypraszam sobie.
    Nie wiesz co to "idiota", to sie doucz.