  • 1. Data: 2003-10-24 22:09:49
    Temat: własn.spółdz.prawo do lokalu-koszty
    Od: "Mariusz" <e...@o...pl>

    Witam!
    Kupuję nowe mieszkanie (spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu) za jakieś
    150 tys. zł. Jako żywo interesują mnie konkretne koszty po ustanowieniu
    prawa do lokalu. Jak to policzyć? Czy płacę 2% podatek od czynności
    cywilnoprawnych - od wartości lokalu, gruntu, czy wcale?

    Pozdrawiam
    Mariusz

  • 2. Data: 2003-10-25 11:40:43
    Temat: Re: własn.spółdz.prawo do lokalu-koszty
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2003, Mariusz wrote:
    [...]
    >+ prawa do lokalu. Jak to policzyć? Czy płacę 2% podatek od czynności
    >+ cywilnoprawnych - od wartości lokalu, gruntu, czy wcale?

    IMO została ci jeszcze jedna, nagorsza możliwość: od
    sumy wartości gruntu i lokalu :] I tak zapłacisz...
    O reszcie kosztów chwilowo się nie wypowiem :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-25 11:48:55
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    Napisałeś coś do mnie ?
    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2003-10-25 17:38:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 25 Oct 2003, Karol wrote:

    >+ Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:
    >+
    >+ Napisałeś coś do mnie ?

    Tak. Hm... Masz mnie w killfile ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-10-25 18:41:12
    Od: Karol <a...@u...poczta.onet.pl>

    > Tak. Hm... Masz mnie w killfile ? ;)

    Raczej nie.
    Napsize z innego konta.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-10-27 06:36:32
    Od: "Mariusz" <e...@o...pl>

    naprawdę nikt tego nie przechodził i nie wie?

    Mariusz

  • 7. Data: 2003-10-28 14:06:21
    Od: "Marcin Patyna" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Mariusz" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    > naprawdę nikt tego nie przechodził i nie wie?
    >
    > Mariusz

    Obliczenia możesz przeprowadzić w oparciu o dostępny kalkulator
    http://www.gratka.pl/dom/kalkulatory.phtml . Do tego dochodzą tylko, albo
    aż, ew. koszty opłat dla pośrednika - ok. 2,5% ceny + koszt przyjęcia w
    poczet członków spółdzielni. Mam nadzieję, że o to chodziło.

    --
    Pozdrawiam, Marcin Patyna

  • 8. Data: 2003-10-29 06:36:50
    Od: "Mariusz" <e...@o...pl>

> [...]
    > aż, ew. koszty opłat dla pośrednika - ok. 2,5% ceny + koszt przyjęcia w
    > poczet członków spółdzielni. Mam nadzieję, że o to chodziło.

    wg mojego stanu wiedzy nie płacę poccp ponieważ kupuję od płatnika podatku
    vat, pośrednik nie wchodzi w grę bo mieszkanie jest nowe bezpośrednio od
    sp-ni, a poza tym to pewnie załapię się na ulgę odsetkową mimo przekroczenia
    nieszczęsnych 3 lat.
    Pozdrawiam
    MariuszL