  • 1. Data: 2003-02-26 11:07:20
    Temat: wybór US do wspólnej deklaracji rocznej
    Od: p...@p...onet.pl

    Mam wątpliwość, jakie jest kryterium wyboru US dla wspólnej małżeńskiej
    deklaracji rocznej.

    Oboje z żoną co prawda zamieszkujemy w tym samym lokalu, ale tylko żona jest w
    nim ZAMELDOWANA na stałe.

    Czy wybór Urzędu skarbowego do którego kierujemy zeznanie jest naszym dowolnym
    wyborem, czy też są jakieś regulacje w tej kwestii?

  • 2. Data: 2003-02-26 11:14:45
    Temat: Re: wybór US do wspólnej deklaracji rocznej
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 26-02-2003 12:07, Użytkownik p...@p...onet.pl napisał:
> [...]
    >
    > Czy wybór Urzędu skarbowego do którego kierujemy zeznanie jest naszym dowolnym
    > wyborem, czy też są jakieś regulacje w tej kwestii?

    Musi to być US pod który podlega jedno z małżonków, nie może byc taki
    "od sasa".
    Nie ma innych zaleceń - najlepiej więc wybrac ten który jest bliżej
    faktycznego miejsca zamieszkania, w razie gdyby przyszło coś wyjasniać
    osobiście.
    Trzeba też pamietac żeby zawiadomic ten US do którego NIE składamy
    zeznania o tym gdzie zeznanie zostało złozone.
    Teoretycznie nie ma takiego obowiązku, ale USy nie potrafia się nawzajem
    informowac na czas, a po co potem chodzic i wyjaśniać że sie nie jest
    wielbłądem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-26 12:47:35
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    > Teoretycznie nie ma takiego obowiązku, ale USy nie potrafia się nawzajem
    > informowac na czas, a po co potem chodzic i wyjaśniać że sie nie jest

    Bardzo ważna sugestia, dziękuję

  • 4. Data: 2003-02-26 14:01:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Maddy wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ > Oboje z żoną co prawda zamieszkujemy w tym samym lokalu, ale tylko żona jest
    [...]
    >+ Musi to być US pod który podlega jedno z małżonków, nie może byc taki
    >+ "od sasa".

    Maddy, a nie powinien to przypadkiem być urząd właściwy
    ze względu na "miejsce zamieszkania lub pobytu" (a *nie*,
    jak dyskutanci wielokroć podkreślali - zameldowania), tak
    jak na wzorze PIT-36 napisali ??

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2003-02-26 14:06:24
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    wiadomości
    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..

> [...]
    > ze względu na "miejsce zamieszkania lub pobytu" (a *nie*,
    > jak dyskutanci wielokroć podkreślali - zameldowania), tak

    Nie kombinujcie, bo jeszcze wam dowalą za niedopełnienie obowiązku
    meldunkowego.
    Urząd Skarbowy jednego z was, wpisujecie adres zameldowania siedząc cicho
    gdzie faktycznie mieszkacie.

  • 6. Data: 2003-02-26 15:01:20
    Temat: OT: wybór US do wspólnej deklaracji rocznej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, KK wrote:
    [...]
> [...]
    >+ > jak na wzorze PIT-36 napisali ??
    >+ >
    >+ Nie kombinujcie, bo jeszcze wam dowalą za niedopełnienie obowiązku

    Abstrahując od wartości użytkowej takich rozważań, to:
    1. Ustawodawca po coś przewidział oddzielne pojęcia "zameldowania"
    i "zamieszkania"
    2. W cywilizowanych krajach obowiązuje tajemnica skarbowa, i OiW
    jest ściśle przestrzegana. Czy sugerujesz że nie jesteśmy
    cywilizowani (ja tam dyskutował nie będę :>), czy że
    meldunkami zajmuje się właśnie US ?

    Wiem, kwalifikuje się na *.prawo :), a komu chciałoby się
    tracić czas....

    pzdr :) Gotfryd

  • 7. Data: 2003-02-26 19:29:23
    Od: "KK" <p...@g...pl>

    wiadomości
    6-2.portezjan.zabrze.pl.
    ..

    > Abstrahując od wartości użytkowej takich rozważań, to:
    > 1. Ustawodawca po coś przewidział oddzielne pojęcia "zameldowania"
    > i "zamieszkania"

    Właśnie to znieśli. Zgodnie z wyrokiem NSA z kwietnia podajże interpretacja
    ma być taka, że miejsce zamieszkania należy zgłosić do biura meldunkowego,
    żeby nie uprawiać fikcji.
    Nawet ostatnio z tego skorzystałem.
    Poszedłem do biura meldunkowego, napisałem, że mieszkam na ulicy takiej i
    takiej i psiadam tytuł prawny do mieszkania i zażądałem zameldowania.
    Po przepychankach słowno-muzycznych zostałem zameldowany.
    Jedynym dokumentem jaki miałem to był wydruk czynszu za mieszkanie na moje
    nazwisko z nowym adresem.

    Ale to jest Polska właśnie.