  • 1. Data: 2003-02-26 08:57:44
    Temat: Ratunku!!! - cena nabycia ST
    Od: k...@a...pl (Kaska)

    Witam, czy ktos z Grupowiczow wie jaka kwote wpisac jako wartosc
    poczatkowa ST - 3 letni samochod osobowy (jestem pierwszym
    wlascicielem, wiec mam fakture). Nalezy wpisac cene nabycia, czy
    nalezy wycenic samochod na grudzien poprzedniego roku z uwzglednieniem
    przebiegu???

  • 2. Data: 2003-02-26 10:49:22
    Temat: Re: Ratunku!!! - cena nabycia ST
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Kaska" <k...@a...pl> wrote in message
> [...]
    > wlascicielem, wiec mam fakture). Nalezy wpisac cene nabycia, czy
    > nalezy wycenic samochod na grudzien poprzedniego roku z uwzglednieniem

    A czeku grudzien poprzedniego roku...
    Na dzien oddania do uzytku... w DG

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-26 11:19:17
    Od: "Chris" <j...@o...pl>

    > A czeku grudzien poprzedniego roku...
    > Na dzien oddania do uzytku... w DG
    >
    > Boguslaw

    grudzien poprzedniego roku - tak jest w ustawie...

  • 4. Data: 2003-02-26 13:55:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 26 Feb 2003, Boguslaw Szostak wrote:

> [...]
    >+ > wlascicielem, wiec mam fakture). Nalezy wpisac cene nabycia, czy
    >+ > nalezy wycenic samochod na grudzien poprzedniego roku z uwzglednieniem

    Hm... Jak wiesz tu mamy problem, i ktoś (Karol ?) już sugerował
    żeby się nie szczypać, tylko: jest faktura -> przepisać wartości.

    Żeby było "na dzień oddania do użytku" trzeba by mocno naciągać
    przepis art. 22g.1.4 ("aport do spółki"). *Na logikę* by przystawał,
    ale w .pl (zdaniem SN zresztą, a nie moim) pierwszeństwo ma
    literalny zapis prawa - zaś DF OF spółką nijak być nie chce :(
    Żeby uznać że "z grudnia" - to 22g.8, ale tam jest "Jeżeli nie można
    ustalić ceny nabycia", czyli też niedobrze.

    Czy może pominąłem jakiś przepis i mógłbyś go podać ??

    pzdr ! - Gotfryd
    (który przyznaje bez bicia że kiedyś zastosował wycenę rynkową mimo
    posiadania faktur zakupu ["osobistych"], ale akurat robił
    to w grudniu :))