  • 1. Data: 2005-02-23 10:47:16
    Temat: wygrana w teleturnieju a podatek
    Od: "Clio" <c...@p...onet.pl>

    Witam wszystkich,
    mam pytanie do osob dobrze znajacych sie na rozliczeniach podatkowych.
    Otoz, wygralam pewna sumke w teleturnieju, zostal od niej oczywiscie
    odprowadzony podatek 10%.
    A teraz rozliczam nasz PIT i nie wiem, czy te wygrana wpisac do formularza,
    a co wiecej czy ten podatek zostanie mi zwrocony w zwiazku z ulga, ktora
    posiadam?
    Prosze o porade i z gory dziekuje.
    Pozdrawiam
    Iza

  • 2. Data: 2005-02-23 11:11:29
    Temat: Re: wygrana w teleturnieju a podatek
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Clio" <c...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > formularza,
    > a co wiecej czy ten podatek zostanie mi zwrocony w zwiazku z ulga, ktora

    Nie wpisywac, nie zostanie zwrocony, nawe gdybys oprocz wygranych nic nie
    zarobila. Ten podatek przepada bezpowrotnie.

    marekz

  • 3. Data: 2005-02-23 11:20:46
    Od: "Clio" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Nie wpisywac, nie zostanie zwrocony, nawe gdybys oprocz wygranych nic nie
    > zarobila. Ten podatek przepada bezpowrotnie.

    Buuu, to fatalnie:( A mozesz podac jakis odnosnik do przepisu na ten temat?
    Tzn. ze sie tego nie uwzglednia w przychodach.
    Iza

  • 4. Data: 2005-02-23 11:34:36
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Buuu, to fatalnie:( A mozesz podac jakis odnosnik do przepisu na ten
    > temat?
    > Tzn. ze sie tego nie uwzglednia w przychodach.
    > Iza

    Niestety nie pamietam, ale sam sprawdzalem to swojego czasu bardzo
    dokladnie, bo notorycznie mam takie przychody. :-) No i pamietam, ze to bylo
    bardzo latwe do znalezienia, tzn tylko ordynacja podatkowa plus jakies jedno
    rozporzadzenie. Nie dostaniesz od podmiotu wyplacajacego wygrana nawet
    zadnego pit'a. Mozna sie pocieszac, ze to tylko 10% a nie 19% albo 30%...
    jakby to wynikalo ze skali podatkowej. Jedyna rada - wygrywac w malutkich
    porcjach. Do jakiejs tam sumy (chyba przecietnego wynagrodzenia) jest to
    zwolnione z podatku (choc byly zakusy aby i to zwolnienie zlikwidowac).

    pozdrawiam, marekz

  • 5. Data: 2005-02-23 11:48:00
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 2/23/2005 12:20 PM, Użytkownik Clio napisał:

    > Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości

    > Buuu, to fatalnie:( A mozesz podac jakis odnosnik do przepisu na ten temat?
    > Tzn. ze sie tego nie uwzglednia w przychodach.

    Art. 30 ust 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-02-23 15:36:03
    Od: "Clio" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cvhqt7$g35$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Art. 30 ust 8 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych

    Dzieki Wam
    Iza