  • 1. Data: 2005-02-23 08:47:44
    Temat: Podatki za staż opłacany przez UE i polski rząd
    Od: "Joanna" <e...@g...pl>

    Witam Was serdecznie,

    Jestem w kropce. Pomocy! Przebywam obecnie na stazu w Niemczech oplacanym ze
    srodkow programu LEONARDO DA VINCI (jest sponsorowany przez Unie i ma pomoc
    absolwentom z Polski, wyrownac ich szanse w zdobyciu doswiadczenia i
    kwalifikacji w ich dziedzinie w firmach zachodnich, dysponujacych lepszym
    sprzetem).

    Nie wiem jak maja sie podatki do stypendium wyplacanego w ramach stazu
    naukowego:( Wczoraj otrzymalam maila z mojej uczelni, w ktorym
    poinformowano mnie, ze wszyscy uczestniczy stazu musza uregulowac
    naleznosci podatkowe z racji otrzymywanych srodkow.

    Pieniadze z programu wyplacane sa najpierw na konto uczelni (teoretycznie to
    uczelnia wygrala konkurs). Nastepnie z konta uczelni otrzymuja je uszestnic w
    stazu. Co ważne, nie wszystkie pieniadze wplywaja na nasze konto - po drodze
    byly jakies korekty, kasa na koordynacje programu, bilety kolejowe... Czy
    orientujecie sie kto jest zobowiazany do uregulowania naleznosci podatkowych?
    Podobno ostatnio zaszly jakies zmiany. Jestem laikiem i nawet nie wiem gdzie
    szukac wlasciwych informacji.

    Budzet byl obliczony tak, ze przewidywal minimalna kwote potrzebna na
    utrzymanie w Niemczech, ale nie przewidywal doliczania podatku.. :/// Plakac
    mi sie chce jak pomysle, ze pieniadze ktöre oszczedzilam tu na jedzeniu z
    mysla o remoncie ma teraz oddac fiskusowi!

    pozdrawiam gorąco i z gory dziekuje
    Joanna

  • 2. Data: 2005-02-23 13:20:00
    Temat: Re: Podatki za staż opłacany przez UE i polski rząd
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Joanna wrote:
> [...]
    > mi sie chce jak pomysle, ze pieniadze ktöre oszczedzilam tu na jedzeniu z
    > mysla o remoncie ma teraz oddac fiskusowi!

    No niestety skubia na kazdm kroku