  • 1. Data: 2010-09-07 12:34:00
    Temat: wyksięgowanie starego i zakup nowwego komputera w jednoosobowej firmie.
    Od: cyklista <c...@i...pl>

    Witam!
    Trochę mi się sprzęt zestarzał, więc zastanawiam się na wymianą na nowy.
    W uzwiązku z tym mam kilka pytań:
    Sytuacja: firma jednoosobowa, kpir bez VAT
    koszt starego i nowego komputera: poniżej 3000 zł
    Je?żeli stary komputer niebędący w ewidencji środków trwałych
    (zaksięgowany bezpośrednio w kpir) kupiłem ponad 6 lat temu, to mogę po
    prostu uznać, że go nie ma i dać dzieciom do zabawy bez żadnych formalności?

    Jaka jest korzyść z jednorazowej amortyzacji nowego komputera w stosunku
    do bezpośredniego zaksięgowania faktury w kpir?

  • 2. Data: 2010-09-07 13:03:34
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-09-2010 o 14:34:00 cyklista <c...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > (zaksięgowany bezpośrednio w kpir) kupiłem ponad 6 lat temu, to mogę po
    > prostu uznać, że go nie ma i dać dzieciom do zabawy bez żadnych

    Jeżeli tamten rok się już przedawnił w PIT, VAT i skarbówka nie ma żadnych
    danych że miałeś ten sprzęt,
    to komputer się sam "wyksięgował" :)

    > Jaka jest korzyść z jednorazowej amortyzacji nowego komputera w stosunku
    > do bezpośredniego zaksięgowania faktury w kpir?

    Ulepszenie ŚT jest dosyć dobrze zdefiniowane w przepisach porównując do
    wyopsażenia,
    a przy zamykaniu DG od ŚT nie wpada do remanentu likwidacyjnego.
    No i zawsze jedna ewidencja mniej (zakładając że WP > 1500zł).

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2010-09-07 17:27:14
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.09.2010 Tomek <t...@o...pl> napisał/a:

    > Jeżeli tamten rok się już przedawnił w PIT, VAT i skarbówka nie ma żadnych
    > danych że miałeś ten sprzęt,
    > to komputer się sam "wyksięgował" :)

    A ewidencja wyposażenia?
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2010-09-07 17:34:14
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

    > A ewidencja wyposażenia?

    No coz. Polecam lekture powiesci "Rok 1984" Orwella. Tam znajduje sie
    podpowiedz, co w takiej sytuacji mozna zrobic z tąże zacna ewidencja :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-09-07 17:36:56
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Samotnik w <news:slrni8ctfr.bue.samotnik@localhost.localdomain>
    :

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > A ewidencja wyposażenia?

    Nie wpisano.

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-09-07 18:22:52
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 07.09.2010 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał/a:

    > Nie wpisano.

    W sumie tak, jeśli nie miał żadnej kontroli w międzyczasie...
    --
    Samotnik