  • 1. Data: 2010-09-03 16:46:20
    Temat: Remanent likwidacyjny - jak zmniejszyc obciazenie
    Od: "Maciek news" <p...@o...pl>

    Witam

    Przyszło mi likwidować DG, muszę zrobić remanent do PIT i VAT i
    odprowadzić podatek. Posiadam w środkach trwałych komputer, aparat i kilka
    innych drobiazgów - i tu pojawia się moje pytanie, czy mogę je komuś
    sprzedac np za 1zł, albo sprawić aby uległy uszkodzeniu i w jakiś sposób
    wyksięgować by nie znalazły sie w remanencie?

  • 2. Data: 2010-09-07 06:29:46
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

[...]

    Z tego co się orientuję to protokół zużycia/zniszczenia, sprzedaż na FV i
    wtedy VAT płacisz od tej faktury, a nie od faktury zakupu, gdzie masz VAT o
    wiele większy (a przy likwidacji bierze się pod uwagę faktury zakupowe!!!
    np. kupiłeś 3 lata temu kompa za 4000 zł + 880 zł VAT, jego wartość spadła
    do powiedzmy 800 zł, a ty i tak byś musiał zapłacić 880 zł VATu z faktury
    zakupowej, tak więc bardziej opłaca ci się sprzedać za np. 300 zł + 66 zł
    VAT, bo VATu wyjdzie ci do zapłaty tylko 66 zł).

    --=olo=--