  • 1. Data: 2008-05-22 12:46:21
    Temat: wynagrodzenie czlonka zarzadu sp z o.o. i umowa o prace
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Czy mozliwa jest konfiguracja w ktorej czlonek zarzadu spółki z o.o.
    otrzymuje honorarium decyzja rady nadzorczej, ktore jak rozumiem nie
    podlega pod ubezpieczenia spoleczne i zdrowotne, a jednoczesnie ten sam
    czlowiek posiada umowe o prace z ta sama spolka na wykonywanie pracy w
    ramach zwyklego stanowiska w firmie ( na przyklad programista).

    Czy wtedy nadal honorarium za pelnienie funkcji czlonka zarzadu jest
    zwolnione z ZUS ?

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 2. Data: 2008-05-23 07:42:51
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <drak99@NO_SPAM_gmail.com> napisał w wiadomości
> [...]
    > czlowiek posiada umowe o prace z ta sama spolka na wykonywanie pracy w
    > ramach zwyklego stanowiska w firmie ( na przyklad programista).

    A czemuż by nie?

    > Czy wtedy nadal honorarium za pelnienie funkcji czlonka zarzadu jest
    > zwolnione z ZUS ?

    To samo pytanie.
    Tytuł prawny się przecież nie zmienia z powodu zawarcia ze spółką umowy o
    pracę.
    Choć ja bym się zastanowił po co komu takie kombinacje.

  • 3. Data: 2008-05-23 21:46:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 May 2008, Cavallino wrote:

> [...]
    [...]
    > To samo pytanie.
    > Tytuł prawny się przecież nie zmienia z powodu zawarcia ze spółką umowy

    Za to jest okazja do podyskutowania nt spełnienia warunku:
    "Za pracownika, w rozumieniu ustawy, uważa się także osobę wykonujšcš
    pracę na podstawie umowy agencyjnej, umowy zlecenia lub innej umowy
    o œwiadczenie usług, do której zgodnie z Kodeksem cywilnym stosuje
    się przepisy dotyczšce zlecenia, albo umowy o dzieło, jeżeli umowę
    takš zawarła z pracodawcš, z którym pozostaje w stosunku pracy".
    Tytuł prawny nie jest *jedynym* wyróżnikiem podstawy oZUSowania,
    normalnie od umowy o dzieło ZUSu też się nie płaci (a przy zawarciu
    jej z pracodawcą - tak).
    Mówisz, że z p. widzenia umowy cywilnoprawnej, do umowy o zarządzanie
    nie "stosuje się przepisów dotyczących zlecenia"? To które się
    stosuje? :D

    > Choć ja bym się zastanowił po co komu takie kombinacje.

    Nie wnikam, nie znam się :)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, DG, VAT)

  • 4. Data: 2008-05-24 15:38:15
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Gotfryd Smolik news pisze:
    > Mówisz, że z p. widzenia umowy cywilnoprawnej, do umowy o zarządzanie
    > nie "stosuje się przepisów dotyczących zlecenia"? To które się
    > stosuje? :D

    Dokladnie o to chodzi. Analogia do umowy o dzielo spowodowala ze
    zaczalem miec watpliwosci.

    > Nie wnikam, nie znam się :)

    Powodem takiego kombinowania jest oczywiscie optymalizacja kosztow pracy :-)

    Pozdrawiam
    Piotr Wójcicki

  • 5. Data: 2008-05-25 16:15:03
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Mówisz, że z p. widzenia umowy cywilnoprawnej, do umowy o zarządzanie
    > nie "stosuje się przepisów dotyczących zlecenia"? To które się
    > stosuje? :D

    Pytaj ZUS.
    Jak sami nie chcą składek to ich nie dostają.
    Ja podkładkę mam (czyli stwierdzenie niepodlegania - i to MIMO zawartej
    umowy o pracę, co prawda nie do końca zgodnie z wymogami KSH, ale jednak).

  • 6. Data: 2008-05-25 16:15:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Piotr Wojcicki" <drak99@NO_SPAM_gmail.com> napisał w wiadomości

    > Powodem takiego kombinowania jest oczywiscie optymalizacja kosztow pracy
    > :-)

    Sugerujesz że chcesz płacić tą część ZUS?

  • 7. Data: 2008-05-25 18:56:25
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Cavallino pisze:
    > Sugerujesz że chcesz płacić tą część ZUS?

    Tak, choc moze opieram sie na blednych zalozeniach.
    Chce placic czesc zusu ze wzgledu na ubezpieczenie zdrowotne.

  • 8. Data: 2008-05-25 19:18:18
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Tak, choc moze opieram sie na blednych zalozeniach.
    > Chce placic czesc zusu ze wzgledu na ubezpieczenie zdrowotne.

    Żona nie zarabia?
    No to zawsze możesz płacić zdrowotne dobrowolnie.
    IMO tak będzie zdecydowanie bezpieczniej i taniej - bo przy okazji nie
    zapłacisz społecznego.

  • 9. Data: 2008-05-25 21:18:27
    Od: Piotr Wojcicki <drak99@NO_SPAM_gmail.com>

    Cavallino pisze:
    > Żona nie zarabia?

    Nie kazdy dysponuje takowa :-)

    > No to zawsze możesz płacić zdrowotne dobrowolnie.
    > IMO tak będzie zdecydowanie bezpieczniej i taniej - bo przy okazji nie
    > zapłacisz społecznego.

    Dzieki za wypowiedzi. Wiem teraz na czym stoje.

    Pozdrawiam.

  • 10. Data: 2008-05-29 06:18:58
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Nie żartuj.
    Dobrowolne ZUS to najgorsze, co można zrobić w PRL-bis.
    Bank się spóźni o jeden dzień z przelewem i pół roku składek poszło się j...ć.
    JaC

    -----