  • 1. Data: 2008-05-21 15:13:13
    Temat: koszty
    Od: "Jerzy" <j...@p...onet.pl>

    Od: "Kowalski" <k...@g...com>
    Temat: kiedy można zaksięgować koszty?
    Data: 21 maja 2008 14:19

    Zwykle nie mam takiego problemu bo księguje wszystko na bieżąco - tzn.
    w miesiącu zakupu, w KPIR.
    Ale w poprzednim miesiącu nie zaksięgowałem faktury za paliwo.
    Zastanawiam się czy mogę zaksięgować to w bierzącym miesiącu? czy
    poprostu teraz taka faktura to tylko do wyrzucenia do kosza?

    Żadnej faktury nie wyrzuca sie do kosza . to po 1 . po2. jeśli jesteś
    vatowcem to możeszz fakture kosztową wprowadzić do rej zakupu vat i tym
    samym do kpir do 60 dni po dacie jej wystawienia i tym samym odliczyć vat w
    miesiącu ksiegowania i to jest tak właśnie. Date wpisania faktury
    wykazujesz faktyczną czyli 1.04.2008 a rej zakupu vat wpisujesz faktyczną
    date wystawienia f-ry - czy to jasne ? - jeśli faktura ta była z marca

  • 2. Data: 2008-05-21 15:37:01
    Temat: Re: koszty
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Jerzy wrote:

> [...]
    > tym samym do kpir do 60 dni po dacie jej wystawienia i tym samym
    > odliczyć vat w miesiącu ksiegowania i to jest tak właśnie.

    A wiesz ile to może go kosztować?
    Jakie 60 dni?
    Wiesz czym się różni data wystawienia od daty otrzymania?

  • 3. Data: 2008-05-21 15:56:26
    Od: <s...@a...pl>

    > Żadnej faktury nie wyrzuca sie do kosza . to po 1 .

    Ja wyrzucam jak mi nie pasuje/nie podoba się/nie jest potrzebna. I co mi zrobisz
    :)

    > po2. jeśli jesteś vatowcem to możeszz fakture kosztową wprowadzić do rej
    > zakupu vat i tym samym do kpir do 60 dni po dacie jej wystawienia i tym samym
    > odliczyć vat w

    Może i 180 dni po dacie jej wystawienia. Może i 1800. Przy VAT zależy kiedy
    otrzymał fakturę, przy PIT wrzuca do właściwego roku. Nikt nie zabroni zrobić
    korekty PITa sprzed 4 lat :)

  • 4. Data: 2008-05-21 19:34:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 May 2008, s...@a...pl wrote:

    > Ja wyrzucam jak mi nie pasuje/nie podoba się/nie jest potrzebna. I co mi
    > zrobisz :)

    No, jak to jest f-ra na nabycie towaru handlowego lub materiału
    postawowego to zakabluje do US i cienko możesz śpiewać ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2008-05-22 20:01:23
    Od: "lordolas" <o...@K...pl>

    podczpeie sie pod watek bo mam tez problem, kpir+vat
    zakupilem motocykl na firmę 28 marca i nie wrzucilem faktury w marcu
    (zapomnialem), czy moge to wrzucić w kwietniu?
    Data wystawienia i sprzedazy 28 marca, zapłacono gotówką. VATu 1760 zł, wiec
    troche szkoda mi tego tysiaka :/

  • 6. Data: 2008-05-22 23:02:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 May 2008, lordolas wrote:

    > zakupilem motocykl na firmę 28 marca i nie wrzucilem faktury w marcu
    > (zapomnialem), czy moge to wrzucić w kwietniu?

    "a dlaczego by nie"?
    Zakładam że pisałeś potocznie i "wrzucić" *nie* ma oznaczać wrzucania
    w koszty, lecz mowa wyłącznie o VAT.
    BTW: jak to teraz jest, od pojazdow samochodowych pt. "motocykl"
    VAT jest odliczalny w 60% czy cały?

    > Data wystawienia i sprzedazy 28 marca, zapłacono gotówką. VATu 1760 zł, wiec
    > troche szkoda mi tego tysiaka :/

    ...dedukuję że 60%, tak?

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2008-05-26 11:39:50
    Od: <s...@a...pl>

    > No, jak to jest f-ra na nabycie towaru handlowego lub materiału
    > postawowego to zakabluje do US i cienko możesz śpiewać ;)

    To tak :) Miałem na myśli typowe (nie)koszty.