  • 1. Data: 2008-02-23 11:30:32
    Temat: wynajem mieszkania
    Od: "krzysztofc" <k...@p...onet.pl>

    Od czerwca chcę wynajmować swoje mieszkanie. Mam w związku z tym pytanie czy
    musze z tego tytułu opłacać jakies podatki wypełniać PITy itp czy trzeba to
    gdzieś zgłaszać

    Krzysiek

  • 2. Data: 2008-02-23 15:44:44
    Temat: Re: wynajem mieszkania
    Od: "Jurul" <j...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztofc" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fpp071$rfe$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Od czerwca chcę wynajmować swoje mieszkanie. Mam w związku z tym pytanie
    > czy musze z tego tytułu opłacać jakies podatki wypełniać PITy itp czy
> [...]

    tak zglaszasz pisemnie w us ze chcesz palcic od dnia.... np ryczalt za
    wynajem /8,5% od kwoty najmu/. Wplacasz wowczas co miesiac zaliczke na pit
    28. nie musisz skladac deklaracji. tylko rozliczysz ja na koniec roku
    jednororazowo.
    np wynajmujesz cos od maja za 400zl. Pacisz zaliczke 34zl co mieisac na
    konto us. /numer ci podadza w urzedzie/ jako zaliczke na pit 28. wpaty
    robisz do 20 nastepnego miesiaca czyli za maj placisz w czerwcu itd...
    pozdro JUr

  • 3. Data: 2008-02-23 19:43:10
    Od: "Wojciech Kozlowski" <w...@w...pl>

    masz 2 metody płacenia podatku
    - ryczałt - 8.5% do kwoty ok. 15000 zł, powyżej - to 20%
    reszta - deklaracja, PIT - jak napisał poprzednik
    - normalny podatek w skali 19 albo 30 albo 40 % zgodnie z Twoimi łącznymi
    dochodami
    w tym drugim przypadku masz prawo od kwoty otrzymanej od najemcy odjąc
    koszty np. jeżeli cos kupiłes do tego mieszkania, cos naprawiłeś a także
    amortyzacje mieszkania; czasami - gdy masz sporo kwot do odliczenia to ten
    "normalny" podatek jest korzystniejszy