  • 1. Data: 2007-01-29 09:17:53
    Temat: wystawianie faktur a zaliczka
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    Witajcie

    Mam taki problem,z gory zaznaczam,ze nie otrzymalem konkretnej odpowiedzi z
    informacji podatkowej

    sprowadzam towar na zamowienie zza granicy.Towar juz oplacony jednakze zanim
    przyjdzie minie jeszcze pare tygodni
    Osoba,ktora go zamowila juz wplacila zaliczke 100%,czy w takiej sytuacji
    chociaz nie mam towaru wystawiam fakture,jesli tak to co wpisac w fakturze
    (tutul zaliczka?,jednakze jesli tak to co potem ,korekta?)

    z gory dzieki
    seba

  • 2. Data: 2007-01-29 09:45:56
    Temat: Re: wystawianie faktur a zaliczka
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 10:17:53 +0100, seb napisał(a):

    > Mam taki problem,z gory zaznaczam,ze nie otrzymalem konkretnej odpowiedzi z
    > informacji podatkowej

    Może zamiast korzystać z tej informacji weź do ręki ustawę o VAT. Akurat
    temat zaliczek jest tam opisany jasno i jednoznacznie.

> [...]
    > chociaz nie mam towaru wystawiam fakture,jesli tak to co wpisac w
    > fakturze (tutul zaliczka?,jednakze jesli tak to co potem ,korekta?)

    Wystawiasz fakturę na zaliczkę pisząc w treści (w nazwie towaru/usługi), że
    chodzi o zaliczkę. Jeśli było to 100%. to potem nie wystawiasz już nic
    więcej.

  • 3. Data: 2007-01-29 10:07:43
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    A co potem jest dokumentem potwierdzajacym ze dostali towar,jakies wydanie z
    magazynu?

    seba

  • 4. Data: 2007-01-29 10:12:59
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 11:07:43 +0100, seb napisał(a):

    > A co potem jest dokumentem potwierdzajacym ze dostali towar,jakies wydanie z
    > magazynu?

    Np dokument WZ, lub jakiekolwiek inne pokwitowanie podpisane przez
    klienta. Zastępczo możesz użyć np nagrania video z telewizji przemysłowej.
    Wszytko zależy od tego do czego potrzebujesz takiego pokwitowania.

  • 5. Data: 2007-01-29 11:09:36
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    Robi sie to tak.

    Klient zamawia towar,
    Wystawiasz fakt. proforma z informacja o zaliczce.
    klient na podst. faktury wplaca zaliczke ( wazne aby znac pojecia zaliczka
    i zadatek!)
    jak Ci towar przyjdzie i dostarczysz klientowi wystawiasz fakt.
    I masz z glowy. zobowiazania podatkowe na dzien np. dostarczenia towaru.

    Faktura proforma to nie dokument ksiegowy!

    Pozdr. Krystian

  • 6. Data: 2007-01-29 11:39:37
    Od: "seb" <s...@w...pl>

    Teraz ostatnie pytanie,czy ja taka fakture zaliczkowa wliczam w przychod a
    klient w koszt (w dniu wystawienia faktury)

    seba

  • 7. Data: 2007-01-29 11:50:52
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 12:39:37 +0100, seb napisał(a):

    > Teraz ostatnie pytanie,czy ja taka fakture zaliczkowa wliczam w przychod a
    > klient w koszt (w dniu wystawienia faktury)

    Nie i nie.

  • 8. Data: 2007-01-29 11:52:37
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 12:09:36 +0100, Krystian napisał(a):

> [...]
    > i zadatek!)
    > jak Ci towar przyjdzie i dostarczysz klientowi wystawiasz fakt.

    A najbliższa kontrola z podatku VAT zadaje ci pytanie: "A gdzie faktury na
    zaliczki?"

  • 9. Data: 2007-01-29 12:00:22
    Od: defalk <d...@d...invalid.inv>

    Krystian wrote:

    > Faktura proforma to nie dokument ksiegowy!

    A skad sie wzielo takie cos jak 'proforma'? Kto to wymyslil i po co?

  • 10. Data: 2007-01-29 12:08:41
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 29 Jan 2007 13:00:22 +0100, defalk napisał(a):

    > A skad sie wzielo takie cos jak 'proforma'? Kto to wymyslil i po co?

    Obawiam się, że historia proformy ginie w mrokach dziejów :)
    Faktycznie pełni ona rolę ostatecznej oferty. Jest wysyłana aby podać
    kontrahentowi końcową cenę do zapłaty. W polskich warunkach potrzeba jej
    istnienia wynika głównie stąd, że nie wolno wystawić faktury zaliczzkowej
    przed otrzymaniem zaliczki, a ostatecznej przed wydaniem towaru/wykonaniem
    usługi.