  • 1. Data: 2005-01-14 20:03:09
    Temat: zakup i koszt - zamieniać?
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Witam.
    Właśnie siedze nad spisem z natury za rok 2004. (nie pytajcie dlaczego
    dopiero teraz).
    Mam pytanie. Mam jakiś zakup - w książce wrzucone w pozycje "zakup towarów
    handlowych", Czyli coś kupiłem ale nie sprzedałem bo klient się rozmyślił.
    Zacząłem tego używać, czyli powinno być w pozycji "pozostałe wydatki".
    Czy mam to jakoś przeksięgować? Tzn pomniejszyć o tą kwotę zakupy a
    powiększyć wydatki?

    Moja księgowość to KPIR + VAT.
    Z góry dzięki za odpowiedź
    PawełJ

  • 2. Data: 2005-01-14 21:50:22
    Temat: Re: zakup i koszt - zamieniać?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005, PawełJ wrote:
> [...]
    >+ Zacząłem tego używać, czyli powinno być w pozycji "pozostałe wydatki".
    >+ Czy mam to jakoś przeksięgować? Tzn pomniejszyć o tą kwotę zakupy a

    ...mi swojego czasu polecono przeksięgować zapisem w KPiR: w tym samym
    wierszu kwota "z minusem lub na czerwono" do '10' oraz "z plusem"
    do '14'.
    IMHO - rozsądnie.
    Nie pamiętam czy wystawiałem DW czy poprzestałem na opisie (na fakturze
    zakupu)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-01-18 17:36:33
    Od: "Paweł R" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > do '14'.
    > IMHO - rozsądnie.
    > Nie pamiętam czy wystawiałem DW czy poprzestałem na opisie (na fakturze

    Witam!
    Trzeba wystawić DW i opisać to zdarzenie tym bardziej, że przekazanie z
    towaru handlowego czyli do odsprzedaży na potrzeby firmy czyli w koszty
    nastąpiła o wiele później. Należało to wyskięgować z tym dniem z którym
    zdecydowałeś używać te towary na własne potrzeby, a więc z datą DW.

    Paweł R