  • 1. Data: 2009-02-22 12:24:01
    Temat: zakup samochodu na firmę
    Od: "Picia" <p...@o...pl>

    Witam,
    Mam jednoosobową firmę prowadzę KPiR oraz VAT - dziedzina powiedzmy
    konsulting. Chciałbym sobie kupić samochód osobowy na firmę. Koszt to 50kPLN
    netto w przypadku umowy lub załóżmy brutto 56kPLN (tak aby po odliczeniu
    ulgi VAT wyszło netto) w przypadku faktury. Mam gotówkę. Co jest bardziej
    opłacalne dla mnie w tym przypadku:
    - zakup za gotówkę na umowę - i amortyzacja przez nastepne 36 m-cy lub
    krócej
    - skorzystanie z leasingu na jakiś tam zasadach np 24 raty.
    Chodzi mi o to że różnice np. są tak małe że decydują tylko warunki leasingu
    np. oprocentowanie, wkład własny (wtedy gotówkę np. można dać na lokatę)
    itp. lub tak duże, że na pewno np. leasing się opłaca. Mam dość duże
    dochody a bardzo małe koszty ich uzyskania.

    --
    Piotr

  • 2. Data: 2009-02-23 23:24:22
    Temat: Re: zakup samochodu na firmę
    Od: fi_ona <f...@g...pl>

    Picia pisze:
> [...]
    > na lokatę) itp. lub tak duże, że na pewno np. leasing się opłaca. Mam
    > dość duże dochody a bardzo małe koszty ich uzyskania.

    Jeśli samochód nowy, to amortyzacja 20% czyli 60 m-cy (5 lat).

    Mimo wszystko pól roku temu, mając podobny wybór, zrezygnowałam z
    leasingu - ze względu na IMO wysokie koszty.

    --
    Pozdr
    fi_ona