  • 1. Data: 2006-05-09 12:28:29
    Temat: zaległe składki ZUS
    Od: Tadeusz M<m...@p...onet.pl>

    W I 2006 okazało się że mam nie opłacone składki ZUS za cały 1999 rok i część
    roku 2000.
    Zus o tym fakcie nie informował mnie i nie upominał się o wpłatę zaległości.
    Pomomo kontroli w III 2001 roku.
    Wyliczono mi ok 12 tys. zaległości i ok. 17 tyś odsetek.
    Następnie złożyłem do ZUS-u stosowne podanie o rozłożenie zaległości na raty.
    ZUS odmówił i zablokołał moje konto firmowe. Robiąc mi 24 tys. debetu.
    Jak rozwiązać ten problem. TM

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-05-09 15:38:53
    Temat: Re: zaległe składki ZUS
    Od: <g...@n...pl>

    Użytkownik "Tadeusz M" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:e3q1td$a71$1@opal.futuro.pl...
> [...]
    > Jak rozwiązać ten problem. TM
    >

    > --
    > Wysłano z serwisu Usenet na stronach PomocPrawna.INFO

    Nigdy nie moge zrozumiec dlaczego urząd skarbowy potrafi upomniec si e o
    zaległe podatki w bardzo krótkim czasie, natomiast ZUS milczy na temat
    zaległości naliczajac po cichu odsetki. Czy to jest w porządku?

  • 3. Data: 2006-05-09 21:20:35
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    g...@n...pl napisał(a):
> [...]
    > zaległe podatki w bardzo krótkim czasie, natomiast ZUS milczy na temat
    > zaległości naliczajac po cichu odsetki. Czy to jest w porządku?

    Masz częściowo racje. Ale ja nie mogę zrozumieć, jak ktoś mógł nie
    zauważyć, że przez dwa lata nie opłacał składek?
    Czy może liczył, że ZUS zapomni?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 4. Data: 2006-05-10 07:09:08
    Od: t <t...@o...pl>

    Dnia 09-05-2006 o 23:20:35 Maddy <m...@e...com.pl> napisał:

    > Masz częściowo racje. Ale ja nie mogę zrozumieć, jak ktoś mógł nie
    > zauważyć, że przez dwa lata nie opłacał składek?
    > Czy może liczył, że ZUS zapomni?

    Może to pracodawca "dał ciała"?

  • 5. Data: 2006-05-10 14:24:42
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    t napisał(a):

    > Może to pracodawca "dał ciała"?

    Pracownik nie odpowiada za długi pracodawcy. Nawet długi dotyczące
    składek ZUS za pracownika.
    Zauważ, że jeżeli pracodawca nie odprowadzała składek to okradł
    pracownika - połowa tych składek był potrącana z jego pensji (a pensja
    pracownikowi należy sie brutto, pracodawca tylko potrąca część na rzecz
    skarbu państwa) i miała trafić do ZUS. Pracodawca ją sobie zatrzymał.

    Maddy

    ps. proszą bez uwag jakie to zdzierstwo, jaki ten zus pazerny i jakie
    wysokie przez ot mamy koszty pracy a każdemu przedsiębiorcy się noga
    może powinąć. Chodzi o zasadę - zabrał nie swoje.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813