  • 1. Data: 2005-02-24 12:55:18
    Temat: zaliczka z wyjamu
    Od: "Marek" <2...@g...pl>

    Witam,

    Mam następujące pytanie:
    Jestem osobą fizyczną i mam zamiar podpisać umowę dzierżawy co spowoduje co
    miesięczny zarobek. I moje pytanie brzmi czy będe musiał składać co miesiąc
    deklarację na zaliczkę miesięczną ( chyba to jest pit 5 ) czy też po prostu na
    koniec roku uwzględnie cały dochód w picie i zapłacę podatek.

    pozdrawiam
    Marek

  • 2. Data: 2005-02-24 17:18:55
    Temat: Re: zaliczka z wyjamu
    Od: "Paweł R." <pawelbestia[Usun_to]@poczta.onet.pl>

> [...]
    > prostu na
    > koniec roku uwzględnie cały dochód w picie i zapłacę podatek.

    Witam
    Jeśli twój dochód z tego źródła przekroczy 2789 i "coś groszy" (nie pamiętam
    dokładnie) to wtedy wypełniasz PIT - 5 i składasz do 20 każdego m-ca do US,
    jeśli nie to uwzględniasz cały dochód w zeznaniu rocznym wypełniając PIT -
    36. Jeśli już raz złożysz PIT - 5 to później jeśli nawet dochód z tego
    źródła nie przekracza tej "magicznej" kwoty to i tak musisz składać PIT - 5
    m-nie, aż do listopada włącznie - za grudzień deklaracji się nie składa,
    gdyż rozlicza się go w zeznaniu rocznym

    Paweł R

  • 3. Data: 2005-02-25 07:30:47
    Od: "dsad DSADSA" <2...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Paweł R. <pawelbestia[Usun_to]@poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > m-nie, aż do listopada włącznie - za grudzień deklaracji się nie składa,

    Ok. A czy ta kwota 2789 to netto czy brutto ? Ponieważ ja wystawiam rachunki
    netto i teraz nie wiem czy mam doliczyć podatek vat i czekać aż osiągne tę
    kwotę czy aż osiągnę 2789 netto ?

  • 4. Data: 2005-02-25 09:36:43
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Fri, 25 Feb 2005 07:30:47 +0000 (UTC), dsad DSADSA napisał(a):
> [...]

    [...]

    > Ok. A czy ta kwota 2789 to netto czy brutto ? Ponieważ ja wystawiam rachunki
    > netto i teraz nie wiem czy mam doliczyć podatek vat i czekać aż osiągne tę
    > kwotę czy aż osiągnę 2789 netto ?

    Eee - przepraszam, jesteś osobą fizyczną (bez DG) i wystawiasz faktury VAT?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 5. Data: 2005-02-25 12:07:58
    Od: "Marek" <2...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Eee - przepraszam, jesteś osobą fizyczną (bez DG) i wystawiasz faktury VAT?

    Nie. Jestem osoba bez DG. Ale firma chce rachunku i taki wysyłam, a na nim
    jest kwota netto i tyle dostaje na konto. Czyli mam te kwote liczyć do tych
    ( 2789 ) czy coś dodać do niej ?

  • 6. Data: 2005-03-01 18:23:11
    Od: "Paweł R." <pawelbestia[Usun_to]@poczta.onet.pl>

    > Nie. Jestem osoba bez DG. Ale firma chce rachunku i taki wysyłam, a na nim
    > jest kwota netto i tyle dostaje na konto. Czyli mam te kwote liczyć do
    > tych
    > ( 2789 ) czy coś dodać do niej ?

    Witam
    Nic nie dodajesz do tej kwoty, dla ciebie jest to kwota dochodu i nie ma
    netto, czy brutto, ponieważ nie jesteś "Vatowcem", a więc zliczasz tą kwotę
    m-nie z każdego rachunku dodając ja do siebie i jeśli przekroczy 2 789 i coś
    groszy to musisz złożyć PIT - 5 i ewentualnie wtedy zapłacić zaliczkę na
    podatek dochodowy PIT - 5 w Urzędzie Skarbowym do 20 każdego m-ca

    Paweł R