  • 1. Data: 2018-01-10 21:54:13
    Temat: zapomniałem o zus
    Od: Michał <n...@n...pl>

    W grudniu zapomniałem zapłacić ZUS za listopad (1 os dg)...
    Więc teraz:
    -robię 2 przelewy - za listopad i grudzień
    -odsetki za zwłokę wyniosły ~5zł, więc nie doliczam
    -obydwa przelewy idą na moje indywidualne konto ZUS
    -w grudniu nie wrzucam w koszty składek emerytalnych i FP, i nie obniżam
    podatku o składkę zdrowotną (wiem, wiem - niecałą)
    -za to za styczeń wliczam je sobie podwójnie

    Dobrze czynię? Czy raczej gotować się na Sztum?

  • 2. Data: 2018-01-11 08:08:08
    Temat: Re: zapomniałem o zus
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    W dniu Wed, 10 Jan 2018 21:54:13 +0100, użytkownik Michał napisał:

    > W grudniu zapomniałem zapłacić ZUS za listopad (1 os dg)...
    > Więc teraz:
    > -robię 2 przelewy - za listopad i grudzień

    Wystarczy jeden podwójnej wysokości.

    > -odsetki za zwłokę wyniosły ~5zł, więc nie doliczam

    Tak

    > -obydwa przelewy idą na moje indywidualne konto
    > ZUS

    Tak

> [...]

    > -za to za styczeń wliczam je sobie podwójnie

    Tak

    > Dobrze czynię? Czy raczej gotować się na Sztum?

    Jeśli nie płacisz chorobowego, to tyle wystarczy.
    Jeśli płacisz chorobowe, to składasz uniżoną prośbę o zachowanie
    ciągłości ubezpieczenia. Przy tak długim opóźnieniu prawdopodobnie nie
    zgodzą się, więc złóż jak najszybciej powtórną rejestrację do chorobowego
    - podobno można złożyć nawet przed otrzymaniem odmowy zachowania
    ciągłości.

  • 3. Data: 2018-01-11 18:23:05
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.01.2018 o 08:08, jureq pisze:

    > Wystarczy jeden podwójnej wysokości.

    Wystarczy, ale żeby ZUS "wiedział" że to za dwa miesiące wybierz okienko
    M - wpłata za więcej, niż jeden okres.
    Jacek

  • 4. Data: 2018-01-11 18:37:43
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Jacek w

    > Wystarczy, ale żeby ZUS "wiedział" że to za dwa miesiące wybierz okienko
    > M - wpłata za więcej, niż jeden okres.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^

    ???

    --
    'Tom N'

  • 5. Data: 2018-01-11 22:33:26
    Od: Michał <n...@n...pl>

    W dniu 11.01.2018 o 08:08, jureq pisze:
    > Jeśli nie płacisz chorobowego, to tyle wystarczy.
    > Jeśli płacisz chorobowe, to składasz uniżoną prośbę o zachowanie

    Nie płacę, przecież na DG się nie choruje ;)

  • 6. Data: 2018-01-11 23:21:15
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Michał w

    > Nie płacę, przecież na DG się nie choruje ;)

    Niby czemu nie, zwłaszcza, że chorobowe ma się z UoP zagwarantowane...

    Wiem o typie, który ma zwolnienia na 179 dni w roku, na różne choroby, i ZUS
    kombinuje jakby go podejść, ale buli i go boli...

    --
    'Tom N'

  • 7. Data: 2018-01-12 00:28:24
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 11.01.2018 o 18:37, TomN pisze:

    > ???
    http://cennik.poczta-polska.pl/plik,1/25.jpg
    Pole 09 "typ wpłaty" S - za 1 miesiąc M za więcej, niż 1.
    Jak nie wpisze M, to ZUS zaliczy po swojemu.
    Przerabiałem już taki przypadek, że w jednym miesiącu była nadpłata a za
    inny brakowało. W ZUS "nie da" się tego przeksięgować automatycznie
    tylko robi się rozliczenie konta, czy jak tam zwał.
    Jacek

  • 8. Data: 2018-01-12 08:44:25
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2018-01-11, Jacek <k...@a...com> wrote:

> [...]
    > inny brakowało. W ZUS "nie da" się tego przeksięgować automatycznie
    > tylko robi się rozliczenie konta, czy jak tam zwał.

    Od stycznia nie ma już tego typu przelewów.
    Robisz wszystko normalnym eliksirem.
    W ZUS się "da" przeksięgować automatycznie :)

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 9. Data: 2018-01-12 08:48:29
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    W dniu Fri, 12 Jan 2018 00:28:24 +0100, użytkownik Jacek napisał:

> [...]
    > inny brakowało. W ZUS "nie da" się tego przeksięgować automatycznie
    > tylko robi się rozliczenie konta, czy jak tam zwał.

    To było według starych zasad. Od 01.01.2018 ten druczek już nie
    obowiązuje. W tej chwili wszystkie przelewy idą do jednego worka i nie ma
    żadnych "M" ani "S".

  • 10. Data: 2018-01-12 09:04:35
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-01-11 o 22:33, Michał pisze:

    > Nie płacę, przecież na DG się nie choruje ;)

    Tego argumentu nie rozumiem. Akurat chorobowe to jest to, co się
    najbardziej opłaca płacić, jeśli ktoś nie legitymuje się końskim
    zdrowiem i uczciwością i 365/365 nie jest na zwolnieniu.

    --
    Liwiusz