  • 1. Data: 2002-12-18 21:02:05
    Temat: zapomniana faktura a KPiR
    Od: "ArEkP." <a...@p...onet.pl>

    Witam!
    Czy faktura kosztowa, ktora zostala wpisana do ksiazki zakupow vat i
    rozliczona rowniez na vat7, ale ktora to (przez zapomnienie?) niestety NIE
    zostala wciagnieta w koszty w KPiR, stwarza jakies .hmm.. niedogodnosci z
    tytulu roszczen skarbowki ? akurat wtedy i tak byla strata na dochodowym
    wiec chciec teraz jeszcze ja uwzglednic strata zrobila by sie jeszcze
    wieksza. tak czy owak, to czy zostala uwzgledniona w KPiR czy nie nie wplywa
    na obowiazek podatkowy (strata to strata - niewazne jaka) - najwazniejszy w
    koncu vat. Czy wiec moge chociazby po prostu ja zostawic i nie wciagac jej
    do ksiazki czy tez uwzglednic ja ?
    zdrow
    AlEx

  • 2. Data: 2002-12-18 21:12:59
    Temat: Re: zapomniana faktura a KPiR
    Od: "tomtax" <t...@p...onet.pl>

    Musisz ją wpisać do KPiR w koszty, nie koniecznie w tym samym miesiącu, ale
    musi być kosztem uzyskania przychody żeby odliczyć VAT.
    Pozdrawiam.
    tomtax

  • 3. Data: 2002-12-18 21:19:21
    Od: "ArEkP." <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "tomtax" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ale
    > musi być kosztem uzyskania przychody żeby odliczyć VAT.

    nie wiem, moze sie nie rozumiemy, ale jak napisalem juz. w podatku vat
    zostala ona uwzgledniona. dlatego pisalem, ze o vat jestem spokojny. problem
    dotyczy ksiazki przychodow i rozchodow, ale w niej przeciez vatowiec
    uwzglednia tylko wartosci netto. Nie bardzo wiem rozumiem co ma KPiR (jako
    segment podatku dochodowego od osob fizycznych) do rozliczen VATowych...
    AleXn

  • 4. Data: 2002-12-18 21:37:26
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ArEkP." <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > na obowiazek podatkowy (strata to strata - niewazne jaka) - najwazniejszy
    > koncu vat. Czy wiec moge chociazby po prostu ja zostawic i nie wciagac

    w podobnym temacie - co do kpir i za pomnianej faktury - wypowiedziała się
    guru grupy :)

    Sark

  • 5. Data: 2002-12-18 23:06:01
    Od: Gotfryd Smolik <"G.S. Newsy"@stanpol.com.pl>

    On Wed, 18 Dec 2002, ArEkP. wrote:

> [...]
    >+ nie wiem, moze sie nie rozumiemy, ale jak napisalem juz. w podatku vat
    >+ zostala ona uwzgledniona. dlatego pisalem, ze o vat jestem spokojny.

    To źle, ArEkP zwraca ci uwagę że być może niesłusznie jesteś spokojny.

    Nie można odliczyć VAT od czegoś co nie może być KUP ani
    nie ma być KUP w przyszłości (ŚT dla przykładu).
    Inna sprawa że IMHO jest to nieco nadinterpretowane: ta faktura
    *może być* KUP, tylko *nie jest* :) - czyli ujdzie...

    [...]
    >+ Nie bardzo wiem rozumiem co ma KPiR (jako
    >+ segment podatku dochodowego od osob fizycznych) do rozliczen VATowych...

    No to już wiesz :)
    Ustawa o VAT:
    +++
    Art. 25. 1. Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie
    stosuje się do nabywanych przez podatnika:
    3) towarów i usług, jeżeli wydatki na ich nabycie nie mogą być zaliczone
    do kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku
    dochodowym, z wyjątkiem przypadków, gdy brak możliwości zaliczenia tych
    wydatków do kosztów uzyskania przychodów pozostaje w bezpośrednim związku
    ze zwolnieniem od podatku dochodowego,
    ---

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2002-12-19 06:28:01
    Od: "ArEkP." <a...@p...onet.pl>

    > jej
    >
    > w podobnym temacie - co do kpir i za pomnianej faktury - wypowiedziała się
> [...]

    dziekuje wszystkim za pomocne wskazowki i zycze pogodnych swait i lepszego
    nowego roku
    ArEkP.al