  • 1. Data: 2010-04-18 21:22:17
    Temat: zapomniane składki na Fundusz Pracy
    Od: Kokosal <t...@w...pl>

    Witam,
    zagapiłem się dość mocno i przez cały rok 2009 nie odliczałem składek na FP.
    Czy mogę to zrobić jednym dowodem wewnętrznym w jednej zsumowanej kwocie
    za cały rok z datą 31.12.2009?
    A może muszę zaksięgować 12 takich DW oddzielnie za każdy miesiąc, ale
    wtedy data też chyba nie może być inna niż koniec roku?

    Może jest inna metoda?

    Składka na FP w KPiR idzie do kol. 12 (wynagrodzenia) czy do 13(pozostałe)?

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2010-04-19 00:30:01
    Temat: Re: zapomniane składki na Fundusz Pracy
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kokosal" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > A może muszę zaksięgować 12 takich DW oddzielnie za każdy miesiąc, ale
    > wtedy data też chyba nie może być inna niż koniec roku?

    Hmmm - a wogole po co ten DW?
    Nie wystarczy sie powolac na DRA oraz wyciag bankowy?

    > Składka na FP w KPiR idzie do kol. 12 (wynagrodzenia) czy do
    > 13(pozostałe)?

    A co ma skladka na FP oplacana przez przedsiebiorce za siebie (jak mniemam)
    wspolnego z wynagrodzeniami?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2010-04-19 07:43:52
    Od: Kokosal <t...@w...pl>

    > A co ma skladka na FP oplacana przez przedsiebiorce za siebie (jak
    mniemam)
    > wspolnego z wynagrodzeniami?

    Też nie wiem, ale tak twierdzi serwis Asseco Wapro, ze do 12 (sic!).

    Ma ktoś pomysł jak z tego wybrnąć?

    Z góry dziękuję za podpowiedzi
    Piotrek

  • 4. Data: 2010-04-19 07:55:11
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 19-04-2010 09:43, Kokosal pisze:
    > mniemam)
    >
    > Też nie wiem, ale tak twierdzi serwis Asseco Wapro, ze do 12 (sic!).
    >

    > Ma ktoś pomysł jak z tego wybrnąć?

    Podatek dochodowy jest rozliczany rocznie. Koszty masz ująć we właściwym
    okresie rozliczeniowym - którym jest rok.
    Co miesiąc płacisz zaledwie zaliczki.

    Ten Twój serwis podaje, jaki straszne konsekwencje Cię czekają jak
    ujmiesz wszystkie składki w jednym miesiącu?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 5. Data: 2010-04-19 08:06:30
    Od: Kokosal <t...@w...pl>

    W dniu 2010-04-19 09:55, Maddy pisze:

> [...]
    >
    > Ten Twój serwis podaje, jaki straszne konsekwencje Cię czekają jak
    > ujmiesz wszystkie składki w jednym miesiącu?

    Domyślam się, że radzisz mi zrobic to jednym wpisem do Kpir, tak?
    Czy Boże broń?

    Serwis nie chce rozmawiać na tematy księgowe, a jedynie o problemach
    tech. obsługi programu, i nie wiadomo czemu twierdza, że w WF-Kaper FP
    idzie do wynagrodzeń.

    Bardzo prosze o jakąś konkretną podpowiedź, bo jestem matoł w tych
    sprawach i nawet nie wyczuwam sugestii zawartych w pytaniach

    Pozdrawiam
    Piotrek

  • 6. Data: 2010-04-19 08:58:06
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 18 Apr 2010 23:22:17 +0200, Kokosal napisał(a):

    > Składka na FP w KPiR idzie do kol. 12 (wynagrodzenia) czy do
    > 13(pozostałe)?

    A tak dla uściślenia: składki za pracowników czy za prowadzącego DG?

  • 7. Data: 2010-04-19 09:04:06
    Od: Kokosal <t...@w...pl>

    W dniu 2010-04-19 10:58, jureq pisze:

    > A tak dla uściślenia: składki za pracowników czy za prowadzącego DG?
    Za prowadzącego DG.

  • 8. Data: 2010-04-19 09:13:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 19-04-2010 o 09:55:11 Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > Podatek dochodowy jest rozliczany rocznie. Koszty masz ująć we właściwym
    > okresie rozliczeniowym - którym jest rok.

    Tutaj bym polemizował, bo zgodnie z

    Art. 24a updof
    1. Osoby fizyczne, (...) wykonujące działalność gospodarczą, są obowiązane
    prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów, (...)
    w sposób zapewniający ustalenie dochodu (straty), podstawy
    opodatkowania i wysokości należnego podatku za rok podatkowy,
    w tym za okres sprawozdawczy, a także uwzględniać w ewidencji środków
    trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych informacje
    niezbędne do obliczenia wysokości odpisów amortyzacyjnych zgodnie z
    przepisami art. 22a-22o.

    - a okresem sprawozdawczym jest miesiąc bądź kwartał.

    Co nie zmienia tego, że nie słyszałem jeszcze żeby ktoś się przyczepił do
    takiego księgowania kosztów "pozostałych".

    --
    Tomek