  • 11. Data: 2004-08-13 10:24:38
    Temat: Re: zasiłek macierzyński
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak napisał:

    > Ja bym wcale sienei zglaszal, chyba wlasnie ze wiedzac ze bede chory...

    Kobieta na ogół parę miesięcy wczesniej wie że będzie rodzić ;-)

    W w ogolnym rozrachunku opłaci się bo płaci się w sumie niecałe 39,35%
    podstawy a dostaje "na ręke" ok 65% podstawy.
    Niezła lokata kapitału ;-)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 12. Data: 2004-08-13 10:51:05
    Od: " nocnyMarek" <n...@N...gazeta.pl>

    Maddy <m...@e...com.pl> napisał(a):

    > W w ogolnym rozrachunku opłaci się bo płaci się w sumie niecałe 39,35%
    > podstawy a dostaje "na ręke" ok 65% podstawy.
    > Niezła lokata kapitału ;-)

    Żeby tak jeszcze macierzyński też trwał rok ... ;-)))

    > Maddy
    nocnyMarek

  • 13. Data: 2004-08-13 10:52:07
    Od: "Gosi@" <q...@o...pl>

> [...]
    > W w ogolnym rozrachunku opłaci się bo płaci się w sumie niecałe 39,35%
    > podstawy a dostaje "na ręke" ok 65% podstawy.

    no w sumie to nie wiem czy sie oplaca .... bo jak biora z 12 miesiecy
    srednia ..... a dostaje sie przez 3 miesiace ......
    co myslicie?
    pozdro

  • 14. Data: 2004-08-13 11:07:23
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Gosi@ pisze:

    > no w sumie to nie wiem czy sie oplaca .... bo jak biora z 12 miesiecy
    > srednia ..... a dostaje sie przez 3 miesiace ......
    > co myslicie?
    > pozdro

    A skad wiesz, ze nie bedzie Ci otrzebne zwolnienie przez ostatnie 2 miesiace
    ciazy ? albo pozniej...

    Ciaza to praktycznie jEDYNY powod, by sie "ubezpieczyc"..
    Boguslaw

  • 15. Data: 2004-08-13 12:14:44
    Od: "michal" <m...@p...onet.pl>

    >W w ogolnym rozrachunku opłaci się bo płaci się w sumie niecałe 39,35%
    >podstawy a dostaje "na ręke" ok 65% podstawy.

    Tylko ze podstawa jest liczona z ostatnich 12 miesięcy, a zasiłek wypłacany
    przez 3-4 miesiące. Zalożmy, ze chcesz mieć podstawę wymiaru 2800 zl,
    zamiast "zwyklego" 1400.
    Zeby to osiągnąc musisz opłacić "dodatkowa" skladkę od kwoty 12*1400= 16800
    zl. Wychodzi ok. 6700 zl. liczac 65% od "przyrostu podstawy wymiaru zasiłku"
    przez 4 miesiace masz 4*0,65*1400=3640 zl dodatkowego "zysku". Per saldo
    jesteś "w plecy" ponad 3000 zl.

  • 16. Data: 2004-08-18 13:02:39
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    > Żeby tak jeszcze macierzyński też trwał rok ... ;-)))
    zawsze można pójść na zwolnienie chorobowe.... na pkres całej ciaży. To co
    prawda nie cały rok, ale w sumie z macierzyńskim wyjdzie roczek.

    pozdrawiam
    monika