  • 1. Data: 2006-03-29 21:12:53
    Temat: zaspakajanie potrzeb rodziny, a podatek
    Od: "przec" <p...@t...pl>

    Witam !
    Prosze o porade- jestem w trakcie rozwodu i mam zasadzone pieniadze na
    poczet zaspakajania potzreb rodziny od meza .
    Nie sa to alimenty, gdyz nie mamy dzieci.
    Maz wplacil mi te pieniadze tylko kilka razy.
    Czy musze to uwzglednic w zeznaniu rocznym?
    Jesli tak, to kwote ktora zgodnie z ozeczeniem sadu powinnam otrzymac, czy
    tez ta ktora realnie otrzymalam?

    pozdrawiam
    Anka

  • 2. Data: 2006-03-29 21:25:10
    Temat: Re: zaspakajanie potrzeb rodziny, a podatek
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Użytkownik "przec" <p...@t...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy musze to uwzglednic w zeznaniu rocznym?
    > Jesli tak, to kwote ktora zgodnie z ozeczeniem sadu powinnam otrzymac, czy
    co do zasady, 'alimenty' od ex małżonka podlegają opodatkowaniu [wyjątek:
    alimenty na rzecz dzieci].

    natomiast dochodem w przypadku osób fizycznych są tylko pieniądze otrzymane.
    zatem nieotrzymane nie podlegają opodatkowaniu.

    pozd.hanka

  • 3. Data: 2006-03-30 05:02:47
    Od: "przec" <p...@t...pl>

> [...]
    >
    > natomiast dochodem w przypadku osób fizycznych są tylko pieniądze
    > otrzymane. zatem nieotrzymane nie podlegają opodatkowaniu.

    Dziekuje za odpowiedz
    Nie zaplacilam podatku od tego dochodu?
    Co moge zrobic teraz?
    Na jakich drukach standardowo rozlicza sie podatek?

    Proboje wypelnic zeznanie roczne z pomoca programu z GW
    ale nie ma tam opcji "alimenty"

    Czy aby na pewno mnie ta sytuacja dotyczy?
    W koncu pieniadze dostaje od aktualnego jeszcze meza?
    On placi podatek od swoich dochodow
    W sadzie to sie nazywa "zaspakajaniem potrzeb rodziny"

    pzdr
    Anka

  • 4. Data: 2006-03-30 06:45:07
    Od: "hanna" <h...@p...onet.pl>

    Czy aby na pewno mnie ta sytuacja dotyczy?
    > W koncu pieniadze dostaje od aktualnego jeszcze meza?
    > On placi podatek od swoich dochodow
    > W sadzie to sie nazywa "zaspakajaniem potrzeb rodziny"

    są interpretacje, ze takie pieniądze 'w trakcie trwania małżeństwa' nie są
    odpodatkowane, czy macie wspólnotę majątkową?

  • 5. Data: 2006-03-31 05:34:30
    Od: "przec" <p...@t...pl>

    > Czy aby na pewno mnie ta sytuacja dotyczy?
    >

    > są interpretacje, ze takie pieniądze 'w trakcie trwania małżeństwa' nie są
    > odpodatkowane, czy macie wspólnotę majątkową?

    tak mamy taka wspolnote
    dziekuje Ci za zaiteresownie moim problemem....
    pozdrawiam