  • 1. Data: 2002-05-26 16:44:42
    Temat: zawieszenie działalności firmy
    Od: "Aga" <c...@i...pl>

    Jeszcze jedno pytanie: na okres wakacji chciałabym zawiesić działalnośc
    firmy, mogę prosić o wskazówki?
    z góry dziękuję
    Aga

  • 2. Data: 2002-05-26 20:25:47
    Temat: Re: zawieszenie działalności firmy
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Aga <c...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acr3gj$3tu$...@a...dialog.net.pl...
    > Jeszcze jedno pytanie: na okres wakacji chciałabym zawiesić działalnośc
    > firmy, mogę prosić o wskazówki?
    > z góry dziękuję
    > Aga

    A jesteś VATowcem? Masz pracowników?-zakładam, ze nie.
    Do ZUS zgłaszasz wyrejestrownie z ubezpieczeń druk ZWPA z kodem 113 (tego
    kodu nie jestem pewniem, sprawdź w ZUS). Po okresie zawieszenia składasz
    "Zgłoszenie do ubezpieczenia" ZFA.

    Do US zawiadomienie na piśmie o zawieszeniu. Powinnaś też zapytać czy
    muszisz składać deklaracje VAT-7 (jezeli jesteś VATowcem) z zerami w
    rubrykach. Niektóre US nie chcą inni chcą. PIT-5 nie składasz ale lepiej się
    upewnij w swoim US.
    Po wakacjach pismo o wznowieniu DG.

    Ja chyba tyle chyba że ktoś jeszcze coś dopowie

    WS

  • 3. Data: 2002-05-26 21:40:39
    Od: "mm01" <m...@p...fm>

    do ZUS ZWUA i ZFA jezeli firma tylko wlascicel,
    jezeli sa pracownicy to:
    A)-ZWUA wlascicel, pracownicy urlop bezplatny (to wtedy jak nie chcesz
    palcic skladek) ZFA nie skaldasz;
    B)-ZWUA wlasciciel, pracownicy normalnie-urlopy platne, ZFA nie skladasz;
    do US NIP-1 o zawieszeniu (VAT-7 nie skaldany od miesiaca nastepnego w
    ktorym zgloszono zaw. dzial., PIT-5 .... nie wiem, u nas oswiadczenie na
    kartce o zaw. dzial. i trzeba skladac PIT-5 bez zmian,

    pozdrawiam mm01

  • 4. Data: 2002-05-27 19:37:13
    Od: Budzik <b...@p...onet.pl>

    Tako rzecze s...@i...pl:

> [...]
    > lepiej się upewnij w swoim US.
    > Po wakacjach pismo o wznowieniu DG.
    >
    > Ja chyba tyle chyba że ktoś jeszcze coś dopowie

    Do US to zdaje się nie tylko na piśmie (dochodówka) ale także na druczkach
    (dział rejestracji - choć oni chyba nie każą za niezgłoszenie to potem mogą
    być różne zawirowania). Zgłaszasz na NIP-1 lub VAT-Z (to chyba zależy od US
    :))

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b...@p...onet.pl ; b...@w...pl ; #GG: 565516

    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."
    Bird Johnson

  • 5. Data: 2002-05-27 20:36:07
    Od: "Aga" <c...@i...pl>

    strasznie jestem wdzięczna za popowiedź i bardzo dziękuję
    Aga
    Użytkownik "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> napisał w
    wiadomości news:acrgfq$bbd$1@sunsite.icm.edu.pl...

  • 6. Data: 2002-05-27 20:38:30
    Od: "Aga" <c...@i...pl>

    dzięki bardzo
    Aga

  • 7. Data: 2002-05-27 20:39:32
    Od: "Aga" <c...@i...pl>

    dzięki bardzo, jestem wdzięczna za podpowiedź, to strasznie miło, że tyle tu
    pomocnych ludzi:)
    jeszcze raz dzięki
    Aga

  • 8. Data: 2002-05-27 21:59:46
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik mm01 <m...@p...fm> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:acrkso$ks$...@n...tpi.pl...
    > do ZUS ZWUA i ZFA jezeli firma tylko wlascicel,

    Czemu ZFA (Zgłoszenie/zmiana danych płatnika składek)?
    A ZWPA (Wyrejestrowanie płatnika składek) nie?

    > jezeli sa pracownicy to:
    > A)-ZWUA wlascicel, pracownicy urlop bezplatny (to wtedy jak nie chcesz
    > palcic skladek) ZFA nie skaldasz;

    Jak są pracownicy to trudniejsza sprawa. Dalej trzeba składać deklaracje RNA
    i DRA bo oni nie przestają byc pracownikami i dalej są ubezpieczeni. Jeżeli
    urlopy bezpłatne to (tylko!) ich podanie o przyznanie urlopu bezpłatnego.
    Innego sposobu nie ma.

> [...]
    > ktorym zgloszono zaw. dzial., PIT-5 .... nie wiem, u nas oswiadczenie na
    > kartce o zaw. dzial. i trzeba skladac PIT-5 bez zmian,

    Z VAT-7 się bym zapytał w US, tak samo jak PIT-5.
    Mają swoje widzimisie. Ktos na liście się właśnie skarży że US go ściga za
    nieskładania VAT-7 z zerami. Wprawdzie nie zawieszał działalności jak pisze
    ale lepiej zapytać.

    WS