  • 1. Data: 2006-07-21 07:05:40
    Temat: zmiana systemu czasu pracy
    Od: "Karolina" <k...@w...pl>

    Witam
    Mam pytanie odnoście zmiany systemu czasu pracy dla pracowników,
    którzy mają podaną inforamcję, że pracują 8 godzin na dobę i 40
    godzin tygodniowo. Chcielibyśmy wprowadzić im rónowazny system czasu
    pracy, czyli wydłużyć czas pracy do 12 godzin w niektóych dniach i
    zrekompensowac to mniejszym wymiarem w pozostałych. Czy w takiej
    sytuacji konieczne jest wypowiadanie im warunków pracy? W jaki sposób
    można to załatwić formalnie i zgodnie z przepisami prawa pracy? W
    najbliższym czasie będziemy również wprowadzać zmiany w
    regulaminie pracy. Może przy tej okazji dałoby się to załatwić
    jednym zapisem, który określiłby stanowiska, na których obowiązuje
    taki system i nie trzebaby było dodatkowych porozumień. I mam jeszcze
    jedno pytanie. Moze odezwie się ktoś kto zajmuje się kadrami w
    jednostce, w której obowiązuja przepisy dotyczące pracowników
    samorządowych zatrudnianych na podstawie umów o pracę a nie
    mianowania?
    Liczę na jakąś odpowiedź

    Pozdrawiam wszystkich :)

  • 2. Data: 2006-07-24 10:39:16
    Temat: Re: zmiana systemu czasu pracy
    Od: "seba" <g...@o...pl>

    Nie musicie wypowiadac warunkow pracy,po prostu musicie dac pisemko ze od
    dnia....pracuje w rownowaznym systemie czasu pracy,jego dobowa norma wynosi
    tyle i tyle i tygodniowa tyle i tyle

    seba

  • 3. Data: 2006-07-25 07:25:57
    Od: "Karolina" <k...@w...pl>

    seba napisał(a):
> [...]
    > dnia....pracuje w rownowaznym systemie czasu pracy,jego dobowa norma wynosi

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.

    Pozdrawiam :)

  • 4. Data: 2006-07-26 21:25:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Jul 2006, seba wrote:

    > Nie musicie wypowiadac warunkow pracy,po prostu musicie dac pisemko ze od
    > dnia....pracuje w rownowaznym systemie czasu pracy,jego dobowa norma wynosi
    > tyle i tyle i tygodniowa tyle i tyle

    Hm... a takie pisemko nie jest samo w sobie wypowiedzeniem warunków
    umowy o pracę? To że KP stanowi iż umowa o pracę nie może być zastąpiona
    umową cywilnoprwną nie znaczy że te zasady prawa cywilnego które nie
    mają swoich przepisów szczegółowych w KP przestały obowiązywać.
    Mam na myśli fakt że brak tytułu: "wypowiedzenie/zmiana umowy o pracę"
    o niczym nie przesądza, w szczególności o tym czy to jest zmiana
    tejże umowy. Moim zdaniem - jest!
    Jest przepis np. w KP stanowiący że zmiana harmonogramu nie jest
    zmianą umowy?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2006-07-27 11:46:33
    Od: "Karolina" <k...@w...pl>

    No właśnie, ja również mam wątpliwości w tym zakresie. Nawet
    zastanawiam się na własnym przykładzie. Gdybym przez dłuższy czas
    pracowła sobie codziennie po 8 godzin i miała taką informację
    zgodnie z art. 29 kp., który mówi o formie i treści umowy o pracę,
    to nie jestem pewna czy zmiana na równoważny czas pracy nie
    stanowiłaby zmiany istotnych warunków pracy? Przecież zgodnie z tym
    systemem czasami mogę pracowac do 12 godzin, w soboty i w niedziele,
    zależy jak jest ułożony grafik. A przyjmując się do pracy miałam
    świadomość innych godzin pracy...