  • 1. Data: 2004-09-07 10:40:13
    Temat: zus - pomocy
    Od: "mczuz" <m...@o...pl>

    Przepraszam jesli pytanie jest NTG ale nie wiem gdzie mam zapytać.
    Prowadze DG. W histori grupy wiekszosc temetow zusu dotyczy Płatnika.
    Otóż prosze o pomoc lub wskazanie gdzie mogę szukać ( już grzebałem w necie
    troszke i na stronie zusu)
    informacji jak rozlicza sie zwolnienie lekarskie ( zwykle zwolnienie 4
    dni ).
    Będe bardzo wdzięczny za jakies adresy bądz pomoc.
    Ps płacę też część chorobową.

    mczuz

  • 2. Data: 2004-09-07 10:41:49
    Temat: Re: zus - pomocy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mczuz napisał:

> [...]
    > dni ).
    > Będe bardzo wdzięczny za jakies adresy bądz pomoc.

    A czyje to zwolnienie? Pracownika, zlecenioborcy, właściciela?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-09-07 11:37:04
    Od: "mczuz" <m...@o...pl>

    > A czyje to zwolnienie? Pracownika, zlecenioborcy, właściciela?

    Właściciela jednoosobowej DG.
    mczuz
    ps. mam nadzieje ze dobrze zrozumialem pytanie

  • 4. Data: 2004-09-07 14:09:55
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > dni ).
    > Będe bardzo wdzięczny za jakies adresy bądz pomoc.

    Wedle mojej wiedzy 4-dniowe zwolnienie możesz sobie wsadzić w buty -
    będziesz wyższy.

    Mogę się mylić, bo od klilkunastu lat nie płacę części chorobowej i nie
    interesuje mnie już temat kilkudniowej choroby.
    A nie płacę od momentu, gdy po 10 latach płacenia składek na ZUS, spadająca
    z wysokości 1 metra spora maszyna do szycia zmiażdżyła mi czubek dużego
    palca u nogi, co skończyło się mniej więcej (bardziej więcej niż mniej)
    miesięcznym zwolnieniem lekarskim. Zwolnienie było z grubsza od połowy
    miesiąca do ponad połowy kolejnego miesiąca. ZUS odmówił wypłacenia zasiłku
    chorobowego, bo wg nich zwolnienie musiałoby obejmować pełny miesiąc, czyli
    od pierwszego do ostatniego dnia miesiąca - nie pamiętam, czy zwolniony
    byłem z opłacenia składek za czas zwolnienia lekarskiego, ale tak się
    wnerwiłem, że od tamtej pory nie płacę chorobowego.
    Szczęście, że przez te kilkanaście lat miałem może ze trzy razy grypę.
    T.

  • 5. Data: 2004-09-07 15:07:41
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik toster napisał:

> [...]
    >
    > Mogę się mylić, bo od klilkunastu lat nie płacę części chorobowej i nie
    > interesuje mnie już temat kilkudniowej choroby.

    No ładnie, my tu staramy sie byc na bieżąco z wczorajszymi zmianami a
    ten ostatni raz przopisy widział kilkanascie lat temu.
    To wszystko dawno i nie prawda.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-09-07 15:14:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mczuz napisał:

    > Właściciela jednoosobowej DG.
    > mczuz
    > ps. mam nadzieje ze dobrze zrozumialem pytanie

    Idziesz do ZUS Z PIECZĄTKĄ FIRMOWĄ (niczego w ZUS nie załatwisz bez
    pieczątki), dostajesz do wypłeninia taki ładny druczek, wypełniasz,
    załaczasz do tego zwolnienie (robisz też tego wszystkiego kopie dla
    siebie) i przekazujesz to mniej lub bardziej miłej pani w ZUS prosząc o
    pieczatke na swoich kopiach.
    Aha, masz na to 7 dni, jak sie spóźnisz ZUS może obciąc Ci zasiłek.

    Potem czekasz na pieniązki, w tym czasie grzecznie płcąc ZUS za czas
    choroby (chyba że masz 100% pewności że zasiłek ci przysługuje - nigdy
    nie spóźniłes się ani o dzień i nie zanizyłes składek nawet o 1 grosz...
    ja nigdy nie mam pewności).
    Jak pieniążki dostaniesz to robisz korektę za miesiac choroby, obcinając
    podstawe skałdek o te cztery dni. Nadpłate rozliczasz sobie przy
    nastepnych płatnościach.
    Aha, składkę zdrowotna płacisz cały czas, choroba jej nie zmniejsza.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-09-07 15:15:24
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > No ładnie, my tu staramy sie byc na bieżąco z wczorajszymi zmianami a
    > ten ostatni raz przopisy widział kilkanascie lat temu.
    > To wszystko dawno i nie prawda.

    hehe, zaznaczyłem, że mogę się mylić:-)
    To teraz ZUS płaci chorobowe za kilkudniowe zwolnienia?
    A jak ze składkami za dni na chorobowym?
    Ale ze szkoły jeszcze pamiętam, że 'nieprawda' pisze się łącznie;-)
    Pozdrawiam
    Tomek

  • 8. Data: 2004-09-07 15:16:54
    Od: "toster" <t...@W...pl>

    > hehe, zaznaczyłem, że mogę się mylić:-)
    > To teraz ZUS płaci chorobowe za kilkudniowe zwolnienia?
    > A jak ze składkami za dni na chorobowym?

    Aha, już wyczytałem wyżej.
    dziękuję
    T.

  • 9. Data: 2004-09-07 15:18:50
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > pieczatke na swoich kopiach.
    > Aha, masz na to 7 dni, jak sie spóźnisz ZUS może obciąc Ci zasiłek.

    Te 7 dni, to od początku zwolnienia (byłoby czasem trudne), czy od
    zakończenia choroby?
    T.

  • 10. Data: 2004-09-07 16:02:47
    Od: "mczuz" <m...@o...pl>

> [...]
    > pieczatke na swoich kopiach.
    > Aha, masz na to 7 dni, jak sie spóźnisz ZUS może obciąc Ci zasiłek.

    7 dni od zakończenia zwolnienia czy 7 ?
    Teraz tak ? Czy ja tam muszę iść, ponieważ lekarz dał mi taki fajny druczek
    ( nie jest to zwolnieni na tzn recepcie) i powiedział, że ja dostaje jeden
    egzęplarz a drugi ZOZ wysyła do mojego oddziału ZUS.
    Nie opłaca mi się specjalnie do nich jechać bo to 300 km od miejsca gdzie
    pracuje, wieć nawet
    za paliwo się nie zwróci :).
    Miałem nadzieję, że rozliczę to przez Płatnika siedząc przed komp.

> [...]
    > nastepnych płatnościach.
    > Aha, składkę zdrowotna płacisz cały czas, choroba jej nie zmniejsza.

    Czyli tak naprawde przy 4 dniach zwolnienia to można zapłacić mniej o 4/31 z
    (np. sierpień)( renotwe 181,91+ chorobowe34,28+ wypadkowe 27,01+ fundusz
    pracy 34,28) = 4/31*277,48 = 26, 85 zł
    Czyli całe nic - w sumie bardziej chyba z ciekawości dopytuję się niż z
    chęci "zarobienia "
    ( Nie ma części emerytalnej bo ja nie płacę - jestem absolewentem)

    A jak to jest z chorobowym??
    Ile oni płacą ? Jak to wyliczyć ????

    mczuz

    ps. Maddy - dziękuje bardzo za zainteresowanie tematem