  • 1. Data: 2007-10-12 12:20:05
    Temat: Refaktura a podatek naliczony.
    Od: "tomekt" <t...@w...pl>

    Witam wszystkich. Mam taki pytanie.
    Otrzymujemy od kontrahenta fakture za wode. Refakturujemy ją w całości. Czy
    w takim przypadku możemy odliczyć podatek naliczony?

  • 2. Data: 2007-10-12 12:25:14
    Temat: Re: Refaktura a podatek naliczony.
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-10-2007 o 14:20:05 tomekt <t...@w...pl> napisał(a):

    > Witam wszystkich. Mam taki pytanie.
    > Otrzymujemy od kontrahenta fakture za wode. Refakturujemy j? w ca?o?ci.
    > Czy
    > w takim przypadku mo?emy odliczyae podatek naliczony?

    Znaczy chcesz odliczyć podatek(czyli dostać do ręki kwotę X), a potem
    dostać tą kwotę
    drugi raz od odbiorcy refaktury ? Niezły biznes :)

  • 3. Data: 2007-10-12 12:35:27
    Od: "and" <a...@N...gazeta.pl>

    t...@o...pl <t...@o...pl> napisał(a):

    > Znaczy chcesz odliczyć podatek(czyli dostać do ręki kwotę X), a potem
    > dostać tą kwotę
    > drugi raz od odbiorcy refaktury ? Niezły biznes :)

    hmmm, fakture zrodlowa place brutto (122PLN) i odliczam VAT naliczony
    (22PLN), wystawiam refakture (122PLN) i place od niej VAT nalezny (22PLN).
    Gedzie tu jest ten biznes? Wydalem 122PLN i otrzymalem 122PLN.
    Nie licze moich kosztow zwiazanych z obsluga calej operacji :)

    pozdrawiam

    and

  • 4. Data: 2007-10-12 12:39:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-10-2007 o 14:35:27 and <a...@N...gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
    > Gedzie tu jest ten biznes? Wydalem 122PLN i otrzymalem 122PLN.
    > Nie licze moich kosztow zwiazanych z obsluga calej operacji :)

    Thx, zgubiła mi się gdzieś po drodze idea :)

  • 5. Data: 2007-10-12 12:39:58
    Od: "tomekt" <t...@w...pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Znaczy chcesz odliczyć podatek(czyli dostać do ręki kwotę X), a potem
    > dostać tą kwotę
    > drugi raz od odbiorcy refaktury ? Niezły biznes :)

    jak mogę dostać drugi raz od odbiorcy refaktury jeżeli pierwotną fakturę
    opłaciłem ja a nie on?

  • 6. Data: 2007-10-12 12:43:00
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 12-10-2007 o 14:39:58 tomekt <t...@w...pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > jak mog? dostaae drugi raz od odbiorcy refaktury je?eli pierwotn? faktur?
    > op?aci?em ja a nie on?

    Już się przyznałem do błędu, proszę mnie nie linczować ;)

  • 7. Data: 2007-10-12 21:04:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

> [...]

    Nie widzę powodu dla którego by nie.

    > Znaczy chcesz odliczyć podatek(czyli dostać do ręki kwotę X),

    ...kwotę, którą rzecz jasna NAJPIERW ZAPŁACIŁ dostawcy wody...

    > a potem dostać tą kwotę
    > drugi raz od odbiorcy refaktury ?

    ...kwotę podatku, który ODPROWADZI do US....
    A dlaczego by nie?

    > Niezły biznes :)

    Tommy, ja się obawiam że z VATem to już ludzi tak skołowali, że kiedy
    US choć część *tego co najpierw zabrał* odda, to wszyscy są tacy
    szczęśliwi, jak w sławnym kawale o rabinem, co to kozę polecił na
    ciasnotę w mieszkaniu.
    Kiepska sprawa, skoro i Tobie się udzieliło ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-10-12 22:19:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Oct 2007, t...@o...pl wrote:

    > Już się przyznałem do błędu, proszę mnie nie linczować ;)

    Posty "już wyszły", za późno, nikomu nie chce się cancelować ;)

    pzdr, Gotfryd