  • 1. Data: 2005-02-24 21:36:20
    Temat: Refakturowanie komórki?
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Chcę kupić aktywację dla kogoś na mnie "na firmę", jako że tylko wtedy
    dostępne są pewne atrakcyjne plany abonamentowe. Niemniej nie chcę tego
    wliczać w KUP, bo mam już dwie aktywacje w jednoosobowej DG bez
    pracowników, więc trzecia może już przegiąć pałę. Niestety operator
    wystawia zbiorczą fakturę za wszystko i klapa.

    Wpadłem na pomysł refakturowania temu komuś abonamentu, tylko teraz
    zastanawiam się:

    - czy to dobry pomysł tak w ogóle
    - czy to jest działąlność telekomunikacyjna (zgłoszenia itp)
    - czy nikt mi nie zarzuci, że mam "ukrytego" pracownika?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2005-02-24 22:05:55
    Temat: Re: Refakturowanie komórki?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 24 Feb 2005, Samotnik wrote:

    >+ Wpadłem na pomysł refakturowania temu komuś abonamentu, tylko teraz
    >+ zastanawiam się:
    >+
    >+ - czy to dobry pomysł tak w ogóle

    Nie wiem.
    Trzeba umieć wykazać:
    1. powód
    2. że nie jest to "podstawowa działalność".
    Na pewno jak ktoś ma wspólną z inną firmą centralkę telefoniczną
    (na wspólnej linii) to refaktura powinna "przejść" - dotąd
    przechodziła (w wyrokach :)) a RACZEJ nic się nie zmieniło
    w tym zakresie...

    >+ - czy to jest działąlność telekomunikacyjna (zgłoszenia itp)

    AFAIK nie. Właśnie refaktura jest dopuszczalna TYLKO jeśli
    dokonujący refaktury "nie prowadazi TAKIEJ działalności".
    Tak orzekał jeszcze SN :) (nim stracił kontrolę nad kompetencjami
    NSA w tej mierze, AFAIK).

    >+ - czy nikt mi nie zarzuci, że mam "ukrytego" pracownika?

    hm... ja podstaw nie widzę... możesz podać ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-02-24 22:50:46
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Nie wiem.

    Dla swoich agentów to robię i - podobno - jest OK. Powód: muszę mieć z
    nimi łączność, rozmowy "wewnętrzne" są po minimalnych kosztach
    (inaczej pokrywałbym im koszty znacznie wyższe). Warunkiem - znowu
    podobno (interpretacja US, ale jak wiadomo - co US to inaczej) -
    refakturowanie w miesiącu otrzymania faktury od operatora.

  • 4. Data: 2005-02-25 06:29:55
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Jan Kowalski" <j...@k...nie-istnieje.pl> napisał w
    wiadomości news:11351355.20050224235046@kowalski.nie-pisac.pl..
    .

> [...]
    > podobno (interpretacja US, ale jak wiadomo - co US to inaczej) -
    > refakturowanie w miesiącu otrzymania faktury od operatora.

    [...]
    Niestety operator
    wystawia zbiorczą fakturę za wszystko i klapa.
    [...]

    Nie napisałeś:
    1. jaki to jest operator,
    2. czy pytałeś się u operatora, czy jest możliwość wystawienia odrębnej
    faktury dla każdego numeru telefonu.

    Standardowo kazdy operator wystawia jedną fakturę - bo jest mu oczywiście
    łatwiej, taniej i szanuje lasy, ale ładnych kilka miesięcy temu sam
    zmieniłem to w Erze - teraz dostaję 4 odrębne faktury na 4 numery. *Usługa*
    oczywiście gratis.

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński

  • 5. Data: 2005-02-25 08:40:17
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <l...@g...pl> napisal(a):
> [...]
    > łatwiej, taniej i szanuje lasy, ale ładnych kilka miesięcy temu sam
    > zmieniłem to w Erze - teraz dostaję 4 odrębne faktury na 4 numery. *Usługa*

    No, może i fakt. ;-) Zapytam, to Polkomtel.
    --
    Samotnik

  • 6. Data: 2005-02-25 09:57:29
    Od: "Ania" <a...@w...pl>

    > No, może i fakt. ;-) Zapytam, to Polkomtel.

    Musisz mieć poprostu osobne konto na ten numer. Najprawdobniej dołączyli Ci
    nowy numer do istniejącego, zeby szybciej przeszła aktywacja bez zbędnego
    weryfikowania danych. Jesli chcesz możesz mieć na osobnych fakturach
    wszystkie numery. Zwróć uwagę na promocję, możliwe jest, ze mając numery na
    jednym koncie możesz znacznie obnizyć połaczenia. Jesli nie to, podejdx do
    jakiegos przedstawicielstwa i poproś żeby ci wysłali wniosek o przeniesienie
    konkretnego numeru na inne konto. Weź ze sobą dokumenty firmy i dowód
    osobisty ;o)

    pozdrawiam

    Ania

  • 7. Data: 2005-02-25 12:43:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <a...@w...pl> napisal(a):

> [...]
    > konkretnego numeru na inne konto. Weź ze sobą dokumenty firmy i dowód

    Dokładnie - dzwoniłem do nich (0,95 brutto ;-) i można sobie podzielić
    numery dowolnie między kontami.
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-02-25 12:48:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <s...@s...com.pl> napisal(a):

    > hm... ja podstaw nie widzę... możesz podać ?

    W sumie racja, na "ukrytego" pracownika wskazuje bardziej nadmiarowa
    aktywacja wliczana w KUP. ;)
    --
    Samotnik

  • 9. Data: 2005-02-25 21:11:19
    Od: Jan Kowalski <j...@k...nie-istnieje.pl>

    > Nie napisałe?:
    > 1. jaki to jest operator,
    Plus

    > 2. czy pytałe? się u operatora, czy jest możliwo?ć wystawienia
    > odrębnej faktury dla każdego numeru telefonu.
    Mam odrębne konto dla agentów i faktura przychodzi osobno. Refakturuję
    przez kilka faktur dla agentów zgodnie z billingami na ich numery. Za
    abonamenty płacę sam (płacę agentom limitowane - darmowe minuty), więc
    nie całość faktury z plusa jest refakturowana. Księgowa do vatu
    przyjmuje ze stawką wg faktury koszt rozmów (to co refakturowane), a
    wg struktury wynikającej ze sprzedaży zw/opod. pozostałą kwotę. Na
    odwrocie faktury jest to rozpisane (rozbite na 2 części i przy części
    do refakturowania podane są numery faktur wystawione agentom). Całość
    wykonana zgodnie z ustaleniem z US.

  • 10. Data: 2005-02-25 22:31:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Feb 2005, Łukasz Kaliński wrote:
    [...]
    >+ Niestety operator
    >+ wystawia zbiorczą fakturę za wszystko i klapa.

    ...no a biling daje ?
    Wg wyroków (po prawdzie "starych"...) wymogiem jest "rozliczenie
    wg miernika" (nie może być ryczałtem ani "na oko".
    IMHO biling ten warunek spełnia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)