  • 1. Data: 2005-02-24 18:27:55
    Temat: Procedury (?)
    Od: "Tomasz Nowak" <t...@o...pl>

    Witam

    Mam pytanie: co należy rozumieć pod pojęciem "Podstawowe PROCEDURY
    obowiązujące w podmiotach gospodarczych działających na zasadzie prawa
    handlowego"?

    Za odpowiedź z góry dziękuję
    Pozdrawiam
    T.N.

  • 2. Data: 2005-02-25 10:08:01
    Temat: Re: Procedury (?)
    Od: "Lukasz Goralczyk" <l...@p...onet.pl>

    > Witam
    >
    > Mam pytanie: co należy rozumieć pod pojęciem "Podstawowe PROCEDURY
    > obowiązujące w podmiotach gospodarczych działających na zasadzie prawa
    > handlowego"?
    A gdzie to znalazles, bo brzmi bardzo ogolnikowo?

    Bo o ile spolka musi miec umowe spolki (moze jakis prawnik wymieni pozostale
    konieczne dokumenty), to gdyby dalej pospekulowac, to podmioty prawa
    handlowego sa objete np. obowiazkiem prowadzeniem pelnej ksiegowosci, wiec
    za procedury mozna uznac:
    plan kont, obieg dokumentow ksiegowych,
    poza tym regulamin wynagradzania i plac, moze regulamin ZFSS...

    A bardziej ogolnie mozesz sobie ustalic system kontroli wewnetrznej, ktory
    tez ma wspolne cechy z poruszonym przez Ciebie tematem, a dla mnie sa to
    podstawowe sprawy (to sa tez w pewnym sensie procedury, gdyz reguluja
    przebieg podstawowych procesow i ustalaja zakresy odpowiedzialnosci):
    regulamin organizacyjny,
    instrukcje i zarządzenia porządkowe,
    regulamin sporządzania, obiegu dokumentów i kontroli wewnętrznej,
    instrukcje obsługi i eksploatacji w zakresie stosowanych systemów
    informatycznych,
    unormowania w zakresie materialnej odpowiedzialności,
    regulamin pracy,
    instrukcję inwentaryzacyjną,
    zakresy czynności i odpowiedzialności,
    zarządzenia wewnętrzne.