  • 1. Data: 2003-11-23 00:00:25
    Temat: Rejestracja umowy darowizny
    Od: <k...@o...pl>

    Mam pytanie.
    1. Kupuje samochod od rodzica i bede to robil poprzez darowizne.
    Umowa darowizny powinna byc zarejestrowana w US wlasciwym dla mojego adresu
    zameldowania czy w US wlasciwym dla adresu zameldowania rodzica ?

    2. Dwa lata temu kupilem mieszkanie. Skorzystalem z ulgi mieszkaniowej. Kase
    zdobylem poprzez wlasne oszczednosci i darowizny od rodziny. Umow darowizny
    nie zglaszalem nigdzie. Czy powininem to wtedy zrobic (w momencie zakupu
    mieszkania) czy moge to zrobic w dowolnym czasie ?

    Kooloo

  • 2. Data: 2003-11-24 13:25:03
    Temat: Re: Rejestracja umowy darowizny
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    adresu
    > zameldowania czy w US wlasciwym dla adresu zameldowania rodzica ?
    To w końcu kupujesz czy otrzymujesz darowizne bo to raczej dwa rózne pojecia
    .
    Jesli to darowizna to podatek od darowizny płaci otrzymujacy darowizne wiec
    ty zgłaszasz do Skarbowego.
> [...]
    > nie zglaszalem nigdzie. Czy powininem to wtedy zrobic (w momencie zakupu
    > mieszkania) czy moge to zrobic w dowolnym czasie ?

    Nie pamietam jakie jest termin dokładny na zgłoszenie darowizny ale poczytaj
    www.podatki.hoga.pl/akt_dar2.asp
    Wiola

  • 3. Data: 2003-11-24 13:40:36
    Od: Tomek <m...@p...onet.pl>

    Dnia 2003-11-24 14:25, Użytkownik Wiola napisał:
    > Jesli to darowizna to podatek od darowizny płaci otrzymujacy darowizne wiec
    > ty zgłaszasz do Skarbowego.

    Owszem, ale w przypadku darowizny właściwym US, do którego trzeba złożyć
    zeznanie jest US darującego. Odwrotnie jest w przypadku sprzedaży -
    zeznanie ląduje w US właściwym dla kupującego.

    Tomek

  • 4. Data: 2003-11-24 14:36:22
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Tomek" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ----------------------------------
    Sorry wcale nie jest to takie jednoznaczne.
    Podałam link a sama nie przeczytałam .
    Wiola

  • 5. Data: 2003-11-24 20:50:18
    Od: <k...@o...pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > adresu
    > To w końcu kupujesz czy otrzymujesz darowizne bo to raczej dwa rózne
    pojecia

    Wyjasniam ze nie kupuje tylko otrzymuje poprzez darowizne.