  • 1. Data: 2004-08-16 07:05:37
    Temat: Renta. Przejście na emeryturę.
    Od: q...@p...onet.pl

    Witam
    Nie wiem czy na właściwej grupie przedstawiam problem ale nie znalazłem innej,
    bliższej tej tematyce.

    Prawdę mówiąc jest laikiem w temacie ubezpieczeń społecznych a na stronie ZUSu
    nic nie znalazłem.

    Problem dotyczy mojej mamy.

    -Wiek 55lat,
    -24 lata pracy
    -Ostatnio pracowała jako ksiegowa i jednocześnie była członkiem spółdzielni,
    dlatego nie mogła przejść na emeryture (jako członek spółdzielni)
    -Obecnie na rencie, II grupa, całowicie niezdolna do pracy.

    Pytanie:
    Chce przejść na emeryturę. Musi przepracować jakiś okres czasu.
    Czy może pracować ?
    Ew. od jakiego lekarza zaświadczenie ?
    Jak długo musi pracować ?

    Jeżeli napisałem na niewłaściwej grupi -BRADZO przepraszam.
    Może ktoś, biegły w tych tematach podsunie jakiś link, podpowiedź.

    Pozdrawiam serdecznie

    K. Kulik