  • 1. Data: 2007-03-05 14:16:02
    Temat: Renty strukturalne, a podatek dochodowy
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    http://www.money.pl/emerytury/poradniki/artykul/wszy
    stko;o;rentach;strukturalnych,18,0,129042.html

    cyt. "Z renty strukturalnej potrącana będzie zaliczka na podatek
    dochodowy oraz składka na ubezpieczenie zdrowotne przez instytucję
    wypłacającą świadczenie na zasadach ogólnych krajowych (jak w
    przypadku emerytur z ubezpieczenia społecznego)."

    http://prawoity.pl/wiadomosci/renty-strukturalne-dla
    -rolnikow-w-pytaniach-i-odpowiedziach
    Czy z kwoty wypłacanego świadczenia z tytułu renty strukturalnej,
    będzie pobierana i odprowadzana zaliczka na podatek dochodowy na
    podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych?

    Renty strukturalne są zwolnione z opodatkowania na podstawie przepisów
    ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych
    (Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176, z późn. zm.). Podstawą powyższego
    zwolnienia są:
    * w odniesieniu do części finansowanej z budżetu Wspólnot
    Europejskiej - art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od
    osób fizycznych,
    * w odniesieniu do części finansowanej z budżetu krajowego - art.
    21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.

    ------
    A z trzeciej strony, mam znajomego z rentą strukturalną, który
    rozlicza się z żoną jako osoba bez dochodów. podobno opłaca składkę
    zdrowotną i podobną potrącają mu zaliczkę na podatek i podobno ma tego
    nie nanosic na pit roczny.

  • 2. Data: 2007-03-05 17:12:53
    Temat: Re: Renty strukturalne, a podatek dochodowy
    Od: "Paulus" <p...@t...pl>

    W wiadomosci: 1...@t...googlegroups.co
    m,
    Asen <a...@g...com> napisal:

> [...]
    > rozlicza się z żoną jako osoba bez dochodów. podobno opłaca składkę
    > zdrowotną i podobną potrącają mu zaliczkę na podatek i podobno ma tego

    Najprawdopodobniej - ale tylko najprawdopodobniej - bedzie podobnie jak w
    przypadku wynagrodzen finansowanych ze srodkow unijnych (oprocz funduszy
    strukturalnych). W trakcie roku zaliczki na pdof sa pobierane, ale w
    rozliczeniu rocznym te wynagrodzenia sa wykazywane w czesci PITa 11
    dotyczacego przychodow zwolnionych.
    A pytales tych, ktory ta rente wyplacaja?

    --
    Pozdrawiam, Paulus
    Join US... Find THEM... http://tiny.pl/zfc