eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki › Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2006-02-28 23:04:19
    Temat: Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    1.Wiem, że opłaty za wysyłkę listów poleconych można zaliczyć w KUP na
    podstawie pocztowych dowodów nadania. Ale na poczcie można też zażyczyć
    sobie fakturę za kupione znaczki. Teoretycznie pojawia się więc możliwość
    zaliczenia w koszty tego samego wydatku 2 razy. Raz na podstawie faktury, a
    raz na podstawie pocztowego dowodu nadania. Czy to jest jakoś regulowane?

    2.Czy jeżeli kupię na fakturę 1000 znaczków na list zwykły i roześlę do
    potencjalnych klientów 1000 listów, w których poinformuję ich, że świadczę
    takie a takie usługi, to US nie przyczepi się, że to była "reklama poza
    środkami masowego przekazu" i że nie mogę wrzucić w KUP 1000 znaczków, a
    jedynie tyle, ile wchodzi w limit 0,25% moich przychodów?



  • 2. Data: 2006-02-28 23:17:50
    Temat: Re: Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>


    Użytkownik "Roman" <R...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:du2kkv$v8j$1@achot.icm.edu.pl...
    > 1.Wiem, że opłaty za wysyłkę listów poleconych można zaliczyć w KUP na
    > podstawie pocztowych dowodów nadania. Ale na poczcie można też zażyczyć
    > sobie fakturę za kupione znaczki. Teoretycznie pojawia się więc możliwość
    > zaliczenia w koszty tego samego wydatku 2 razy. Raz na podstawie faktury,
    a
    > raz na podstawie pocztowego dowodu nadania. Czy to jest jakoś regulowane?
    >

    Ej - chyba mi ukradles pomysl!!!

    > 2.Czy jeżeli kupię na fakturę 1000 znaczków na list zwykły i roześlę do
    > potencjalnych klientów 1000 listów, w których poinformuję ich, że świadczę
    > takie a takie usługi, to US nie przyczepi się, że to była "reklama poza
    > środkami masowego przekazu" i że nie mogę wrzucić w KUP 1000 znaczków, a
    > jedynie tyle, ile wchodzi w limit 0,25% moich przychodów?

    Wszystko zalezy od tego, jak wyjasnisz kontroli cel nabycia tych znaczkow i
    zwiazek tezgoz z celem uzyskania przychodu.
    Jesli wyjasnisz tak, jak opisales powyzej, to wlasnie uznaja za opbjete
    limitem. Jesli wyjasnisz ianczej (ze np. wysylka faktur, informacja o
    zmianei rachunku bankowego itp.) - to wowczas pewnie normalnie

    Pozdrawiam
    SDD



  • 3. Data: 2006-02-28 23:27:37
    Temat: Re: Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
    Od: "Roman" <R...@x...pl>

    > Wszystko zalezy od tego, jak wyjasnisz kontroli cel nabycia tych znaczkow
    > i
    > zwiazek tezgoz z celem uzyskania przychodu.
    > Jesli wyjasnisz tak, jak opisales powyzej, to wlasnie uznaja za opbjete
    > limitem. Jesli wyjasnisz ianczej (ze np. wysylka faktur, informacja o
    > zmianei rachunku bankowego itp.) - to wowczas pewnie normalnie

    Niektórzy robią tu rozróżnienie na "reklamę" i "informację" twierdząc, że
    informacja jakoby nie podlega pod limit. Co na to US?
    Gdzie leży granica między jednym a drugim?
    Czy jeżeli napiszę "Dzień Dobry, nazywam się Roman Kowalski, chciałbym
    poinformować Państwa, że wykonuję usługi spawania bram garażowych. Spawałem
    już bramy dla PSS Społem i OSP Żyrardów" ;-) to nie będzie to reklama?



  • 4. Data: 2006-03-02 06:47:22
    Temat: Re: Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
    Od: "ania" <a...@e...pl>


    Użytkownik "Roman"

    > 1.Wiem, że opłaty za wysyłkę listów poleconych można zaliczyć w KUP na
    > podstawie pocztowych dowodów nadania. Ale na poczcie można też zażyczyć
    > sobie fakturę za kupione znaczki. Teoretycznie pojawia się więc możliwość
    > zaliczenia w koszty tego samego wydatku 2 razy. Raz na podstawie faktury,
    > a raz na podstawie pocztowego dowodu nadania. Czy to jest jakoś
    > regulowane?

    a mi sie wydawalo, ze na podstawie pokwitowan, a nie potwierdzen nadania
    (nie jestem ksiegowa, ale to co piszesz byloby za proste)
    wysylasz list i prosisz o pokwitowanie na zakupione znaczki, uslugi,
    dostajesz pokwitowanie i to jest dowodem zakupu, a jesli chcesz fakture to
    takie pokwitowanie im zwracasz


    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538
    143 spiace kucyki, bo zle odzywiane



  • 5. Data: 2006-03-02 08:32:57
    Temat: Re: Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>


    Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:du64gk$md9$1@nemesis.news.tpi.pl...

    >
    > a mi sie wydawalo, ze na podstawie pokwitowan, a nie potwierdzen nadania
    > (nie jestem ksiegowa, ale to co piszesz byloby za proste)
    > wysylasz list i prosisz o pokwitowanie na zakupione znaczki, uslugi,
    > dostajesz pokwitowanie i to jest dowodem zakupu, a jesli chcesz fakture to
    > takie pokwitowanie im zwracasz
    >
    Dowód nadania jest dokumentem księgowym,tak jak i przelew bankowy..bank
    nie wystawia Ci faktury za prowadzenie rachunku,prawda?

    http://podatki.hoga.pl/ks_dowod.asp

    pozdrawiam ania



  • 6. Data: 2006-03-14 21:21:50
    Temat: Re: Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
    Od: "ania" <a...@e...pl>


    Użytkownik "Ania"

    > Dowód nadania jest dokumentem księgowym,tak jak i przelew bankowy..bank
    > nie wystawia Ci faktury za prowadzenie rachunku,prawda?
    >
    > http://podatki.hoga.pl/ks_dowod.asp

    to jak juz podalas linka to go sama przeczytaj:-)
    dowod nadania to nie to samo co dowod oplat pocztowych
    wg twojej teorii wysylam list polecony - mam dowod nadania i biore od pani z
    okienka pokwitowanie na zaplacona kwote
    i pokwitowanie ksieguje w jednej firmie, a dowod nadania w drugiej - tak
    prosto nie ma
    dowod nadania - co juz bylo tutaj setki razy poruszane - nie jest dowodem
    ksiegowym, natomiast dowod oplaty pocztowej - TAK (a taki dowod nazywa sie
    wlasnie pokwitowaniem)

    ania ----------------------------
    www.aem.pl GG: 1145538
    143 spiace kucyki, bo zle odzywiane



  • 7. Data: 2006-03-14 22:40:41
    Temat: Re: Rozesłanie pocztą reklam a koszty uzyskania przychodu
    Od: "Ania" <a...@N...alpha.net.pl>


    Użytkownik "ania" <a...@e...pl> napisał w wiadomości
    news:dv7c61$q9m$1@atlantis.news.tpi.pl...



    > dowod nadania to nie to samo co dowod oplat pocztowych

    Jasne,że nie:)to po co na druczkach do listów poleconych wpisuje się kwotę
    ,która została zapłacona w miejscu "opłata"?w ksiązkach nadawczych też jest
    kratka "opłata"?

    > wg twojej teorii wysylam list polecony - mam dowod nadania i biore od pani
    > z okienka pokwitowanie na zaplacona kwote
    > i pokwitowanie ksieguje w jednej firmie, a dowod nadania w drugiej - tak
    > prosto nie ma

    Nie jestem "matką" tej teorii:)słyszałam jednak,że skutecznej:)

    > dowod nadania -
    > co juz bylo tutaj setki razy poruszane - nie jest dowodem ksiegowym,
    > natomiast dowod oplaty pocztowej - TAK (a taki dowod nazywa sie wlasnie
    > pokwitowaniem)
    >
    A czy dowód nadania z wpisana kwotą zapłaty za owo nadanie nie jest dowodem
    opłaty?

    pozdrawiam ania


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1