  • 1. Data: 2007-03-21 08:58:26
    Temat: Rozliczanie kostow podrozy zagranicznej (jednoosobowa dzialalnosc)
    Od: m...@e...com

    Mam jednoosobowa dzialalnosc
    gospodarcza i pracuje na kontrakcie dla szwajcarskiej firmy. Pracuje
    wieksza czesc czasu z domu ale 1 do 2 tygodni spedzam w szwajcarii.
    Place z wlasnej kieszeni za hotel, samolot taksowki. Na fakturze
    wykazuje godziny oraz jedna kwota wykazuje wszystkie poniesione
    wydatki i firma oczekuje ode mnie przekazania rachunkow. Czyli firma
    zwraca mi poniesione koszty ale niestety staja sie one moim
    przychodem.
    Jesli nie uda mi sie niczego wymyslic rozumiem ze bede musial od
    piniedzy przelanych mi na pokrycie moich wydatkow zaplacic 19%
    podatku
    (rozliczam sie liniowo). Czy istnieje jakakolwiek mozliwosc ucieczki
    od placenia tego podatku.
    Czy moge rozliczac diety od podrozy zagranicznej. Czy tak jak dla
    pracownika na umowie o prace moge rozliczyc tylko 30 takich diet w
    roku, czy tez dla firm taki limit nie obowiazuje. Co z biletami
    lotniczymi i hotelami. Od hoteli i lini lotniczych moge uzyskac
    oryginal rachunku i duplikat. Rozumiem ze szwajcarska firma nie musi
    miec oryginalow, czy moge wiec cos zrobic z posiadanymi rachunkami
    (oryginalami) za hotel i przeloty?

  • 2. Data: 2007-03-21 19:54:44
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > wykazuje godziny oraz jedna kwota wykazuje wszystkie poniesione
    > wydatki i firma oczekuje ode mnie przekazania rachunkow.

    A na kogo bierzesz te rachunki? Na swoja firme czy na nich?

> [...]
    > podatku
    > (rozliczam sie liniowo). Czy istnieje jakakolwiek mozliwosc ucieczki

    Tak. Prawidlowe rozliczenie.

    > Czy moge rozliczac diety od podrozy zagranicznej.

    Tak.

    Czy tak jak dla
    > pracownika na umowie o prace moge rozliczyc tylko 30 takich diet w
    > roku, czy tez dla firm taki limit nie obowiazuje.

    Nie ma limitu.

    > czy moge wiec cos zrobic z posiadanymi rachunkami
    > (oryginalami) za hotel i przeloty?

    Rozliczyc w delegacji.