  • 1. Data: 2007-01-12 20:08:38
    Temat: Rozliczenie Pitu i przelanie na inne konto
    Od: "JarY" <j...@p...onet.pl>

    Witam
    Moja dziewczyna bedzie sie rozliczac z podatku dochodowego i nie chce aby
    kasa wplynela do jej domu ,bo by jej rodzice wzieli(nieciekawa sytuacja) i
    chce przelac na moje konto.I teraz moje pytanie:
    Czy jest taka mozliwosc? A jak jest to co musi zrobic? Jakies upowaznienie
    napisac czy jak?
    Z gory dziekuje i pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-12 20:18:36
    Temat: Re: Rozliczenie Pitu i przelanie na inne konto
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "JarY" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest taka mozliwosc? A jak jest to co musi zrobic? Jakies
    > upowaznienie
    > napisac czy jak?
    > Z gory dziekuje i pozdrawiam

    Ja widzę takie możliwości:
    1. Składa NIP-3, na którym podaje Twój numer rachunku jako swój,
    nie chcaą od niej potwierdzenia, że to jej rachunek i jest okej
    (upoważnienie jest tu bez znaczenia).
    2. Składa NIP-3 załączając zaświadczenie, że jest pełnomocnikiem
    na Twoim rachunku i jest okej.
    3. Zakłada sobie na szybko byle jaki rachunek, np. bezpłatne OKO w
    ING i podaje go jako rachunek, na który ma zostać skierowany
    przelew, po przyjęciu przelewu może go zlikwidować.
    4. Decyduje się na przekaz pocztowy, ale jak będą mieć bajzel to
    wyslą na zły adres.

    marekz

  • 3. Data: 2007-01-12 21:12:53
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

> [...]
    > kasa wplynela do jej domu ,bo by jej rodzice wzieli(nieciekawa sytuacja) i
    > chce przelac na moje konto.I teraz moje pytanie:

    Tak

    > A jak jest to co musi zrobic?

    NIP3, podaje w nim nr rach Twojego, albo jak chce "Swiatyni Opatrznosci"

    Ale czy nie prosciej zalożyć sobie własnego rachunku...

    >Jakies upowaznienie

    Upowaznienie mozesz napisac ewentualnie jakby chciala "za Ciebie odebrac
    zaswiadczenie z US" , ale nie jesli chodzi o pieniadze. tutaj nawet
    ograniczenia mają pełnomocnicy.

    pozdr.

  • 4. Data: 2007-01-12 21:56:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "MarekZ" <m...@w...irc.pl> wrote in message >
> [...]
    > przyjęciu przelewu może go zlikwidować.
    > 4. Decyduje się na przekaz pocztowy, ale jak będą mieć bajzel to wyslą na

    5 . Odbiera gotówkę w kasie urzędu.

  • 5. Data: 2007-01-13 10:37:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007, Krystian wrote:

    > NIP3, podaje w nim nr rach Twojego, albo jak chce "Swiatyni Opatrznosci"

    Moment.
    A nie jest tak, że musi być podany rachunek którego dysponentem jest
    podatnik i nie wolno podawać "czyjegoś"?

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2007-01-13 10:39:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Jan 2007, MarekZ wrote:

    > Ja widzę takie możliwości:
    > 1. Składa NIP-3, na którym podaje Twój numer rachunku jako swój,
    > nie chcaą od niej potwierdzenia, że to jej rachunek i jest okej
    > (upoważnienie jest tu bez znaczenia).

    A tak *wolno*?
    Znaczy idzie o dwie rzeczy:
    1. czy US to sprawdzi przed przelaniem (i ew. odmówi)
    2. czy nie będzie "podatniem nieprawdziwych danych" podpisanie się
    pod oświadczeniem że "podatnik podaje SWÓJ rachunek bankowy"
    i ile za to dają ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2007-01-13 12:16:16
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0701131137220.3284@athlon64...

    > A tak *wolno*?
    > Znaczy idzie o dwie rzeczy:
    > 1. czy US to sprawdzi przed przelaniem (i ew. odmówi)

    Nie sprawdzi. Jedyny moment, w którym oni sprawdzaja, to składanie
    NIP-x. Wtedy czasami mogą chcieć jakiegoś "dowodu", że to rachunek
    danego podatnika. Potem są w praktyce bezradni. To zresztą był
    jeden z mechanizmów stosowanych przy wyłudzeniach zwrotów podatku
    VAT.

    > 2. czy nie będzie "podatniem nieprawdziwych danych" podpisanie
    > się
    > pod oświadczeniem że "podatnik podaje SWÓJ rachunek bankowy"
    > i ile za to dają ;)

    Oczywiście będzie podaniem nieprawdziwych danych.... Ale patrz pkt
    1. :-)

    marekz

  • 8. Data: 2007-01-13 13:29:51
    Od: "absens_carens" <a...@s...pl>

    Podaje Twój numer rachunku i Ciebie jako właściciela rachunku.

    Przez kilka lat w ten sposób odbieraliśmy zwroty podatku mojego chłopaka i
    nigdy nie było najmniejszego problemu.

    Pozdr

  • 9. Data: 2007-01-15 08:36:13
    Od: "Krystian" <v...@i...pl>

    > Moment.
    > A nie jest tak, że musi być podany rachunek którego dysponentem jest
    > podatnik

    Teoretyczne TAK, Ale posiadaczem rach. moze byc Kowalski, a Podatnik Nowak
    skladajac nip3 deklaruje i poswiadcza podpisem. Wiec nie powinno byc
    problemu.

    > i nie wolno podawać "czyjegoś"?

    Szczerze mowiac wyraznego zakazu nie widzialem. Ale moge sie mylic.
    Są czasami przypadki ze małżonkowie pozostali przy swoich nazwiskach
    rodowych a maja "wspólne konto" tzn. rachunek na meza, a zona pelna
    dyspozycje dla konta.

    Pozdr. Krystian

  • 10. Data: 2007-01-16 06:42:21
    Od: Schwester <j...@c...com>

    JarY napisał(a):
> [...]
    > chce przelac na moje konto.I teraz moje pytanie:
    > Czy jest taka mozliwosc? A jak jest to co musi zrobic? Jakies upowaznienie

    Z podaniem Twojego konta może być problem, jeśli Ty już to konto podałeś
    jako swoje. Ja tak miałem, że podałem ten sam nr konta co żona i US mnie
    wzywał do wyjaśnienia (bo ja napisałęm że to moje konto, a żona że jej a
    było wspólne).
    Najlepiej założyć gdzieś darmowe konto (np. mbank)

    --
    pozdrawiam