  • 1. Data: 2010-01-19 17:19:11
    Temat: Rozliczenie dochodu z akcji.
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.

    W listopadzie2009 założyłem sobie konto w domu maklerskim. Miałem na nim
    niewiele. Ze dwa razy kupiłem i sprzedałem akcje. Zarobiłem na nich około
    300zł. Jak to rozliczyć? Oprócz tego pracuję, ale żona jest bezrobotna.
    Rozliczamy się razem. Jak te akcje wpisać na picie 37? Czy z domu
    maklerskiego też dostanę jakiegoś pita?

    Pozdrawiam.
    Ajgor.

  • 2. Data: 2010-01-19 18:26:19
    Temat: Re: Rozliczenie dochodu z akcji.
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    > 300zł. Jak to rozliczyć? Oprócz tego pracuję, ale żona jest bezrobotna.
    > Rozliczamy się razem. Jak te akcje wpisać na picie 37? Czy z domu

    Ogólnie:
    Z Domu Maklerskiego dostaniesz Pit 8C, rozliczasz to OSOBNO NA PIT38.

    Pozdrawiam
    tp

  • 3. Data: 2010-01-19 19:51:38
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 19:26:19 +0100, tp napisał(a):

    > Ogólnie:
    > Z Domu Maklerskiego dostaniesz Pit 8C, rozliczasz to OSOBNO NA PIT38.

    A jak rozliczyć straty?:)

    --
    marcin

  • 4. Data: 2010-01-19 20:16:10
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    zly wrote:

    > A jak rozliczyć straty?:)

    przepadło?

  • 5. Data: 2010-01-19 20:55:45
    Od: "tp" <t...@p...fm>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał

    > A jak rozliczyć straty?:)

    Nie wiem, nie rozliczałem nigdy w praktyce.

    Ale w pit38 widzę pole z numerkiem 26 - strata
    w pit 8c pole 54 też jest zatytułowane strata, więc może trzeba jakoś
    połączyć te 2 pola?

    Pozdrawiam
    tp

  • 6. Data: 2010-01-19 23:41:46
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    tp wrote:
> [...]
    >
    > Ale w pit38 widzę pole z numerkiem 26 - strata
    > w pit 8c pole 54 też jest zatytułowane strata, więc może trzeba jakoś

    a jest gdzies tez rubryczka starty z lat ubiegłych co byś mógł przenieść
    na następny rok (albo z poprzedniego roku)?

  • 7. Data: 2010-01-20 06:56:57
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 14:16:10 -0600, witek napisał(a):

    > przepadło?

    W zeszłym roku na szczęście nie, ale w poprzednim dałem się nabrać na tfi
    :/
    --
    marcin

  • 8. Data: 2010-01-20 06:59:06
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Tue, 19 Jan 2010 21:55:45 +0100, tp napisał(a):

    > Ale w pit38 widzę pole z numerkiem 26 - strata
    > w pit 8c pole 54 też jest zatytułowane strata, więc może trzeba jakoś
    > połączyć te 2 pola?

    Hmm, Ktoś może potwierdzić czy ta strata to dla nich czysta informacja, czy
    też może można na tej stracie coś zyskać? :)

    --
    marcin

  • 9. Data: 2010-01-20 07:33:07
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 07:59:06 +0100, zly napisał(a):

    > Hmm, Ktoś może potwierdzić czy ta strata to dla nich czysta informacja,
    > czy też może można na tej stracie coś zyskać? :)

    Można odliczyć od dochodu w następnych latach.

  • 10. Data: 2010-01-20 08:09:27
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Wed, 20 Jan 2010 07:33:07 +0000 (UTC), jureq napisał(a):

    > Można odliczyć od dochodu w następnych latach.

    Hmm
    http://pit.wieszjak.pl/faq/204584,Czy-mozna-odliczyc
    -straty-z-funduszy-inwestycyjnych.html
    Ale wynika z tego, że tylko giełę można odliczać, a TFI już nie. Gdzie tu
    sens, gdzie logika? :/
    --
    marcin